3/03/2010

ရန္ကုန္တြင္ တကၠစီ မီတာစနစ္ စနစ္တက် မျဖစ္

တက္လူ | မီတာ စနစ္မသုံးေသာ တကၠစီ အငွားယာဥ္မ်ားကုိ တင္းက်ပ္စြာ အေရးယူမည္ဟု သတင္း ထုတ္ျပန္ၿပီး ေနာက္ပုိင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ပါရမီတကၠစီအခ်ိဳ႕မွာ မီတာခုိး၍ ေျပးဆြဲေနေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံမ်ားက ေျပာသည္။

“မေန႔က ၿမိဳ႕ထဲကေနၿပီး ဆရာစံ ပလာဇာကို ပါရမီ တကၠစီ ငွားစီးတယ္၊ အမွန္ဆိုရင္ (၁,၅၀၀) က်ပ္ပဲရွိတယ္၊ မီတာနဲ႔ (၂,၀၀၀) ေက်ာ္က်တယ္၊ မျဖစ္သင့္တဲ့ ကိစၥပါ။ က်ေနာ္ သိရသေလာက္ ကေတာ့ မီတာကို ခိုးထားတာပါ။ က်သင့္တာထက္ ပိုေနတဲ့ အတြက္ပါ” ဟု တကၠစီ ငွားစီးသူ တဦးက ေျပာသည္။

ပါရမီ တကၠစီမ်ားမွာ ေလေအးစက္ တပ္ထားၿပီး ကားအသစ္မ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စီးနင္းသူ မ်ားျပားပါလ်က္ ယင္းသို႔မီတာကို ခိုးကာ ေျပးဆြဲျခင္းမွာ အခြင့္အေရး ယူသည့္သေဘာ သက္ေရာက္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္း ႀကိဳးမဲ့ ေၾကးနန္းႏွင့္ ယာဥ္ထိန္း တပ္ဖြဲ႔႐ံုးမွ ယာဥ္ထိန္းရဲ တဦးက ေျပာသည္။

“က်ေနာ္တို႔လည္း ၾကားပါတယ္။ ခက္တာက ခရီးသည္က တိုင္တာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ မတိုင္လို႔ အေရး မယူေသးတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔လို ရာထူးငယ္သူေတြကေတာ့ စစ္ေဆးေရး သြားခိုင္းရင္ သြားရတာ ေလာက္ပဲရိွပါတယ္” ဟု ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရး ႀကီးၾကပ္မႈ ေကာ္မတီမွ တာ၀န္ရိွသူတဦးက ေျပာသည္။

ရန္ကုန္တြင္ သဘာ၀ ဓာတ္ေငြ႔ (စီအန္ဂ်ီ) ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ထားသည့္ ပါရမီတကၠစီ အပါအ၀င္ စီးတီးတကၠစီမ်ားကို မီတာစနစ္ျဖင့္ ေျပးဆြဲရန္ ၫႊန္ၾကားထားၿပီး မီတာျဖင့္ မေျပးဆြဲေသာ ယာဥ္မ်ားကို ယာဥ္ေျပးဆြဲခြင့္ပိတ္သည္အထိ တင္းက်ပ္စြာအေရးယူေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္း ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရး ေကာ္မတီက ေျပာၾကားေသာ္လည္း မီတာျဖင့္ မေျပးသည့္တကၠစီ အမ်ားအျပား ရိွေနဆဲ ျဖစ္သည္ဟု အငွား ယာဥ္ေမာင္း တဦးက ေျပာသည္။

၎က “လူေတြက အထူးယာဥ္ေတြေပၚလာေတာ့ တကၠစီမစီးၾကေတာ့ဘူး။ အဲဒီလိုျဖစ္ေနတဲ့အခါမွာ မီတာနဲ႔ေမာင္းေတာ့ အဲဒီ မီတာနဲ႔ က်ေတာ့ အမ်ားႀကီး မဟုတ္ေပမယ့္ (၂၀၀၊ ၃၀၀) က်ပ္ေလာက္ေတာ့ သက္သာတယ္ေလ။ အဲဒီေတာ့ တခ်ဳိ႕က မီတာနဲ႔ စီးတယ္။ ပါရမီ တကၠစီက ဒါ့ေၾကာင့္ မီတာ ခိုးတာျဖစ္မယ္” ဟု ေျပာသည္။

ခရီးသည္မ်ား အေနျဖင့္ မီတာ အမွန္ႏႈန္းအတိုင္း ေျပးဆြဲသည့္ တကၠစီမ်ားကို စီးပါက ခရီးစရိတ္သက္သာၿပီး ပါးစပ္ေစ်းႏွင့္ ေျပာဆြဲသည့္ တကၠစီမ်ားကို စီးပါက ပုံမွန္ထက္ အနည္းငယ္ ေငြပိုေပးရသျဖင့္ မီတာျဖင့္ေျပးသည့္ ပါရမီ တကၠစီမ်ားကို အမ်ားစုက စီးလာၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ထိုသုိ႔ ခရီးသည္မ်ား အစီးမ်ား လာသည့္ အေပၚ မီတာတကၠစီ စံျပအေနျဖင့္ ေျပးဆြဲေနသည့္ ပါရမီ တကၠစီလိုင္းတြင္ တကၠစီ အခ်ဳိ႕က မီတာခိုး လာၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ပါရမီတကၠစီမ်ား ေျပးဆြဲ ေနေသာ ဗႏၶဳလ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး ကုမၸဏီလီမိတက္၏ အရာရွိႀကီး တဦးက ယင္းသို႔ ျဖစ္ရပ္မ်ားရွိပါက ပါရမီ တကၠစီယာဥ္လိုင္းသို႔ ခ်က္ခ်င္း အေၾကာင္းၾကား တိုင္ၾကားရန္ ေျပာၾကားၿပီး ၎တို႔ အေနျဖင့္ အေရးယူ သြားမည္ဟု ေျပာဆိုသည္။

ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရး ႀကီးၾကပ္မႈ ေကာ္မတီမွ ယာဥ္ထိန္းရဲတဦးကမူ ပါရမီတကၠစီ မီတာခိုးေနသည္ကို စစ္ေဆး အေရးယူျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း ေျပာသည္။

တကၠစီ မီတာစနစ္တြင္ ခရီးသည္က ယာဥ္ေပၚသို႔ စတက္သည္ႏွင့္ က်ပ္ (၅၀၀) ေပးၿပီးသားျဖစ္ၿပီး (၁) ကီလိုမီတာ ခရီးစဥ္တြင္ (၁၅၀) က်ပ္ႏႈန္းႏွင့္ ေစာင့္ဆိုင္းခ အတြက္ (၁) မိနစ္ (၅၀) က်ပ္ႏႈန္း ေကာက္ခံျခင္း ျဖစ္သည္။

“ပါရမီ မဟုတ္တဲ့ တကၠစီေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားက ပါးစပ္ေစ်းအတိုင္း ဆြဲၾကတာပဲ။ ပါးစပ္က ေတာင္းတဲ့ အတိုင္းဆိုရင္ ပိုရတာေပါ့။ လမ္းတေၾကာင္း ဆိုရင္ပဲ (၅၀၀) က်ပ္ ပိုတယ္ထားဦး တေန႔ကို (၅) ေၾကာင္းဆိုရင္ (၂,၅၀၀) က ကိုယ့္အတြက္ က်န္ေနၿပီေလ။ ဒါ့ေၾကာင့္ မီတာနဲ႔ မဆြဲခ်င္ၾကတာ” ဟု ခရီးသည္တဦးက ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ နယ္နိမိတ္တြင္ ပါရမီ တကၠစီႏွင့္ စီးတီတကၠစီ အစီးေရ စုစုေပါင္း (၁၆,၀၀၀) ခန္႔ရွိရာ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ (၁) ရက္အထိ စာရင္းအရ ယာဥ္ (၈,၀၀၀) ေက်ာ္ကို မီတာမ်ား တပ္ဆင္ ထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

source by : ေခတ္ၿပိဳင္

0 ေယာက္ရဲ႕ထင္ျမင္ခ်က္: