6/13/2009

စစ္ေတြရထားလမ္း ဖြင့္ၿပီးမၾကာခင္ ပ်က္စီး


VOA

ဖြင့္လွစ္တာ ၁ ႏွစ္မျပည့္ေသးတဲ့ စစ္ေတြၿမိဳ႕က ရထားလမ္းဟာ ၿပီးခဲ့တဲ့ရက္ပိုင္းေတြအတြင္း မိုးသည္းထန္စြာ ရြာသြန္းတာေၾကာင့္ အစိတ္အပိုင္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပ်က္စီးသြားပါတယ္။ ဒီရထားလမ္း ပ်က္သြားတဲ့အေျခအေနနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေမးျမန္းထားသူကေတာ့ ဗြီအိုေအ ထိုင္းအေျခစိုက္ ကိုေက်ာ္ထင္ ျဖစ္ပါတယ္။

၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သိန္းစိန္ ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့တဲ့ ရခိုင္ျပည္နယ္ရဲ႕ ပထမဆံုး ရထားလမ္းျဖစ္တဲ့ စစ္ေတြၿမိဳ႕က ရထားလမ္းဟာ မိုးသည္းထန္စြာ ရြာသြန္းမႈေၾကာင့္ လမ္းအူေၾကာင္း နိမ့္က်သြားၿပီး ရထားမသြားႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ သိရပါတယ္။ ေလ်ာ့က်သြားတဲ့ လမ္းအူေၾကာင္းကို သဲအိပ္ေတြ သိန္းခ်ီပို႔ေနရတယ္လို႔ စစ္ေတြၿမိဳ႕ခံတေယာက္က အခုလို ေျပာျပပါတယ္။

“မိုးရြာလာေတာ့ ျဖစ္သလို လုပ္ထားတဲ့ ရထားလမ္းေတြက ေျမၿပိဳက်လို႔ အဲဒါကို သဲအိပ္ေတြနဲ႔ ထိုးေနရတယ္လို႔ ျမင္တာပဲ။ သဲအိပ္ေတြနဲ႔ ေဖြးေနတာပဲလို႔ ထင္တာပဲ။ သဲအိပ္ကလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဆိုတာ သိန္းခ်ီၿပီးေတာ့ သဲအိပ္ေတြ ထိုးေနတာပဲ။ သဲအိပ္ ၂ သိန္း ၃ သိန္းေလာက္ ဖို႔ရမယ္ထင္တယ္။ ဒီေလာက္ သဲအိပ္ေတြ ဖို႔ေနရေတာ့ သြားလို႔ရပါ့မလား အဲဒီရထားလမ္းက။ မိုးႀကီးလာေတာ့ ပ်က္စီးတာေပါ့။”



ဒီရထားလမ္းဟာ စစ္ေတြၿမိဳ႕စြန္ ျပည္ေတာ္သာ ရပ္ကြက္ကေန (ေရခ်မ္းၿငိမ္?) နည္းပညာတကၠသိုလ္ အထိ ၁၂ မိုင္အထိ ရွည္ၿပီး စစ္ေတြ-မင္းဘူး ရထားလမ္း ျဖစ္တယ္လို႔ စစ္အစိုးရက ဆိုပါတယ္။ ရထားလမ္း ပ်က္စီးေနေပမယ့္ ေဒသခံေတြအဖို႔ အခက္အခဲ မရွိဘူးလို႔ သူမက အခုလို ဆက္ေျပာပါေသးတယ္။

“အဲဒီ ရထားလမ္းကို သိပ္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ႀကီးႀကီးမားမား နဲ႔ စီးမယ့္သူေတြ မရွိပါဘူး။ အဲဒီ ရထားလမ္း ပ်က္စီးသြား ေတာ့လည္း လူေတြက ဘာမွမျဖစ္သလိုပါပဲ။ ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္သလုိပါပဲ။ ရထား ဆိုတာကို ရခိုင္ကလူေတြက မျမင္ဖူးေတာ့ ရထားလမ္းဖြင့္တယ္ ဆိုေတာ့ အသံၾကားတာနဲ႔ စီးဖူးတယ္ရွိေအာင္ သြားစီးတဲ့ပံုစံမ်ိဳးပဲ။ ဒါေပမယ့္ လမ္းခရီးအတြက္ အဆင္ေျပတယ္ဘာတယ္ ဆိုတာေတာ့ မၾကားမိဘူး။”

အျခား စစ္ေတြၿမိဳ႕ခံတေယာက္ကလည္း ရထားလမ္းၿပိဳက်တာကို အခုလို ရွင္းျပပါတယ္။

“လုပ္ေတာ့ လုပ္ေနတာပဲဗ်။ လုပ္ေတာ့လုပ္ေနတယ္ ဆိုတာက ဒီလိုေလ။ အျမန္ၿပီးေအာင္လို႔ေလ ေျမေတြကဖို႔ထားေတာ့ ရခုိင္က မိုးမ်ားတယ္ မဟုတ္လား။ ၿပိဳတယ္လို႔ ၾကားတယ္။”

ရထားလမ္း ျပင္ဆင္တာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ရခိုင္ျပည္နယ္ မီးရထား ဌာနကို ေမးျမန္းခဲ့ေပမယ့္ လက္ခံေျဖၾကားမယ့္သူ မရွိပါဘူး။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ အာဏာသိမ္းယူခဲ့ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း တႏိုင္ငံလံုးမွာ ရထားလမ္းမိုင္ ၁,၃၀၀ နီးပါးကို တိုးခ်ဲ႕ ေဖာက္လုပ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီလို႔လည္း သိရပါတယ္။ ျမန္မာနဲ႔ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ခ်စ္ၾကည္ေရး လမ္းမႀကီးေတြ ေဖာက္လုပ္ဖို႔ သေဘာတူညီခ်က္မွာ ရထားလမ္းနဲ႔ ကားလမ္း ဆက္သြယ္ ေဖာက္လုပ္မႈေတြလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ လက္ရွိမွာ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ဘက္က ကားလမ္း၊ ရထားလမ္း စီမံကိန္းေတြကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ အခု ပ်က္စီးေနတဲ့ ျပည္ေတာ္သာ ေရခ်မ္းၿငိမ္ ရထားလမ္းဟာ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ရထားလမ္းကြန္ယက္ နဲ႔လည္း ဆက္စပ္လာႏိုင္တယ္လုိ႔ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ျမန္မာနယ္စပ္က ေဒသခံေတြက ေျပာၾကပါတယ္။




0 ေယာက္ရဲ႕ထင္ျမင္ခ်က္: