1/27/2012

အက်ဥ္းေထာင္တြင္း ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္သံဃာေတာ္မ်ား သီတင္းသံုးရပံု (ဦးခင္ညႊန့္သာဓုေခၚေစရန္..) အပိုင္း ၂






● ဦးခင္ညႊန့္က ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်ေသာ ဆရာေတာ္မ်ား သံဃာေတာ္မ်ား။

အဲဒီ (၃) ေဆာင္မွာပဲေပါ့ဗ်ာ… …
အက်ဥ္းသား၀တ္စံု အျဖဴကို အထက္ေအာက္ဝတ္ဆင္ထားရေသာ္လည္း မ်က္လႊာခ်ၿပီး ပုတီးစိပ္ရင္း ေထာင္ထဲမွာ စၾကၤန္ေလွ်ာက္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး (၃) ဦးကို အားလံုးထဲမွာ ထူးျခားစြာ ၾကည္ညိုဖြယ္ရာ ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။ က်ေနာ္ ေတာ္ေတာ့္ကိုတုန္လႈပ္သြားတယ္ဗ်။ စိတ္ထဲ မွာလည္း ဝမ္းနည္းသလိုလို ကတုန္ကယင္ႀကီး ျဖစ္သြားတယ္။ သူတို့ေတြက ဘယ္သူေတြလဲ၊ ဘာျဖစ္လို့ ဒီအထဲေရာက္ေနရတာလဲ။ အံ့ၾသမႈနဲ့အတူ စံုစမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္ႀကီးေတြ ျဖစ္ေနတယ္ဗ်ာ …။

တပါးက အိေျႏၵသိကၡာႀကီးမားသည့္ ဆရာေတာႀကီးေတြျဖစ္ေသာ အင္းစိန္ရြာမစာသင္တိုက္က ဆရာေတာ္ဦးတိေလာကဘိ၀ံသ၊ ေနာက္ တပါးက ပါဌိကာရီ စာသင္တိုက္ (သာေကတ) ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးအဂိတ၊ ေနာက္တပါးက ေရႊဘုန္းပြင့္ဆရာေတာ္ဘဲြ႕ေတာ္ က်ေနာ္ ေမ့ ေန ပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားဟာ ေထာင္ဝတ္စံုဆင္ျမန္းထားရေသာ္လည္း သီလ၊သိကၡာေတာ္တို့ေၾကာင့္ ရာဇ၀တ္အက်ဥ္းသားနဲ့မတူဘဲ သိသိသာသာႀကီးကို ကဲြျပားေနပါတယ္။

(ေက်ာက္ကုန္း ေမဒိနီေက်ာင္းတိုက္က အိေျႏၵသိကၡာႀကီးမားသည့္ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးဉာဏၰဝံသ အမွတ္ (၅) ေဆာင္မွာျဖစ္သည္။)


(ကြယ္လြန္သြားေသာကိုေအးၾကည္က သံုးေဆာင္မွာ ေရႊဘုန္းပြင့္ဆရာေတာ္ကို တာ၀န္ယူရသည္။)

ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားတင္ပဲလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ငယ္ရြယ္နုပ်ုိတဲ့ ဦးဇင္းေလးမ်ားလည္း ရွိၾကေနတယ္။ (ဘဲြ႕ေတာ္ေတြ မမွတ္မိ တာ ခြင့္လႊတ္ၾကပါ)။ ေရႊဘုန္းပြင့္ေက်ာင္းတိုက္တခုထဲနဲ့တင္ သံဃာအပါးႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ဖမ္းဆီးအက်ဥ္းခ်ခံရပါသည္။ ရန္ကုန္တတိုင္း လံုးႏွင့္ မနၲေလးတိုင္း အကုန္အပါ၀င္ ျမန္မာျပည္အႏွံ့ ဆရာေတာ္သံဃာေတြ ဘယ္ေလာက္လဲ။ က်ေနာ္ အမွတ္သံုးေဆာင္ကို ေရာက္လာတဲ့ အခ်ိန္ ေထာင္ေျပာင္းပါသြားသည့္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ သံယာမ်ား မနည္းဘူးလို့သိရတယ္။

လူရွင္သခ်ုႌင္းကိုေရးတဲ့ ကိုေနလင္းတို့ ေထာင္ ေျပာင္းပါသြားတဲ့အသုတ္ေပါ့။ က်ေနာ္မွတ္မိတဲ့ ရခိုင္ဦးဇင္းေလးတပါးဆို က်ေနာ္တို့ ထမင္း၀ိဳင္းမွာ ဘုဥ္းေပးပါတယ္။ တကယ့္ကို ငယ္ရြယ္ ၿပီး ပိန္ပိန္ေလးပါ။ သက္ေတာ္က ၂၅ ႏွစ္ခန့္ ပါ။ ငယ္ျဖဴကိုယ္ေတာ္ေလးေပါ့။ က်ေနာ္တို့က ဦးဇင္းေလးလို့ ေခၚပါတယ္။ ရဟန္းမို့ က်ေနာ္ တို့က ဦးစားေပး ဆြမ္းဟင္းပိုထည့္ရင္ ဘုဥ္းမေပးေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္တို့ႏွင့္ တန္းတူသာဘုဥ္းပါတယ္။

ဆြမ္းဟင္းဆိုလို့လည္း အထင္မႀကီးၾကပါနဲ့ဦး။ ေထာင္၀င္စာ လာေတြ႕ခံရမွန္သူ တဦးႏွင့္ ေထာင္၀င္စာ လာႀကဲသူ တဦးနဲ့ ေထာင္၀င္စာ မလာသူ သံုးဦးေလးဦးခန့္က တအုပ္စုအျဖစ္ ထမင္းစားၾကေတာ့ အျပင္ဟင္းလို့ေခၚတဲ့ (အထားခံေအာင္ေၾကာ္ထားသည့္ ငပိေၾကာ္၊ ငါး ေျခာက္ေၾကာ္၊ သရက္သီးသနပ္ႏွင့္ အသားေၾကာ္တခုခုကို တဦး ဇြန္းတ၀က္ခန့္ေလာက္ မွ်စားရတာ) ဦးဇင္းေလးကို ထည့္ေပးတာပါ။ (၃) ေဆာင္ျဖစ္သည့္အတြက္ ေထာင္ထမင္းေကြ်းခ်ိန္ကလဲြရင္ အျခားအခ်ိန္ေတြမွာ ထမင္းကို စားေသာက္ခြင့္၊ သိမ္းထားခြင့္မရွိဘူး။ ေထာင္ဥပ ေဒအတိုင္း ေကြ်းခ်ိန္မွာ အခန္းအျပင္ဖက္စၾကၤန္မွာ စားရပါတယ္။

အဲသည့္စနစ္ဟာ က်ေနာ့္တို့ သာမန္လူေတြအတြက္က ဘာမွအခက္အခဲမရွိေပမယ့္ မြန္းတည့္ေနာက္ပိုင္းမွာ ဘုဥ္းမေပးရတဲ့ သံဃာေတာ္ ေတြအဖို့မွာ အေတာ္ဒုကၡေရာက္ၾကရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို့က ညေနစာလာေကြ်းတဲ့ ေထာင္ထမင္း ၀ါက်င့္က်င့္ကို ေကာ္ဇလံုထဲမွာ ပါးပါးေလးခင္း၊ အေပၚကေန အ၀တ္ပိုင္းစ (အက်ႌပိုင္း) ကို ေရဆြတ္ၿပီး ေရညႇစ္လို့ အုပ္ထားရပါတယ္။ အဲဒါကို မနက္ေထာင္ဖြင့္ခ်ိန္မွာ အာ ရုံဆြမ္းအျဖစ္ သံဃာေတာ္ေတြကို ေထာင္ထမင္း ၀ါက်င့္က်င့္ သိုးနံ့၀င္လုလုကို ကပ္ၾကပါသည္။

ေရခ်ုိးသည့္အခါ အက်ဥ္းသားမ်ား ေလးေယာက္တတဲြထိုင္ၿပီး ေရကန္အျပင္မွာ တန္းစီရပါသည္။ ေရကန္ေစာင့္က “တတန္းလာ” လို့ ေအာ္လိုက္ရင္ ထၿပီးေရကန္ေဘးမွာရပ္ၿပီး ဒန္ပန္ကန္ျပားကိုင္ကာ “ခပ္” ဆိုတဲ့ အခ်ိန္က်မွာ တခါခပ္လို့ ေရခ်ိဳးရတဲ့စနစ္ကို ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ေတြလဲ လုိက္နာရပါသည္။

ကမာ႓ေပၚတြင္ ဗုဒၶဘာသာအထြန္းကားဆံုးျဖစ္ေသာ က်ေနာ္တို့ ျမန္မာနုိင္ငံမွာ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကိုသတ္ဖို့ အမိန့္ေပးတဲ့ ဦးခင္ညြန့္တို့ န၀တကပ္တဲ့ ဆြမ္းကြမ္းအလႉဒါနမို့ လက္မခံဘဲ ကံေဆာင္ေတာ္မူတဲ့ အရွင္သူေတာ္ျမတ္မ်ားကို ေထာင္တြင္းမွာ လူျမင္သူျမင္ တရား၀င္ ဦးခ်ခြင့္မရွိပါ။ လူျမင္သူျမင္ ဆြမ္းကပ္ခြင့္မရွိပါ။ ဒါေတြကို ျမန္မာျပည္သူျပည္သားအေပါင္း ေသေသခ်ာခ်ာမွသိၾကပါ့မလား။

မနက္တခါ ညေနတခါထိုင္ၿပီး “ပံုစံ” လိုေအာ္ရင္ ဦးေခါင္းငံုထားရသည့္ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္ေတြအျဖစ္၊ ရာဇ၀တ္သား အက်ဥ္းသားမ်ား ႏွင့္ ၾကမ္းတေျပးထိုင္ သီတင္းသံုးကာ ဆဲဆိုႀကိမ္းေမာင္းသံမ်ား ၾကားေတာ္မူေနရေသာ အျဖစ္။ ညအခ်ိန္မွာ ၾကမ္းေပၚမွာ အက်ဥ္းသားမ်ားႏွင့္ တိုးေ၀ွ့ၿပီး အတူက်ိမ္းေတာ္မူရသည့္၏အျဖစ္မ်ားကို ျမန္မာျပည္သူတို့ေတြ႕ရရင္ ဘယ္လိုခံစားမလဲ။

ငါ – ီဳး မသားေတြ နားေထာင္ၾကစမ္းလို့ ေအာ္ဟစ္ေျပာဆိုေနတဲ့ ေထာင္အက်ဥ္းခန္းထဲမွာ သီတင္းသံုးရသည့္ သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ေတြ စိတ္ႏွလံုးကို ေတြးၾကည့္ၾကပါဗ်ာ။ စစ္ဖိနပ္စီးၿပီး လမ္းေလွ်ာက္လာတဲ့ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြနင္းေနတဲ့ ၾကမ္းျပင္တေျပးထဲမွာပဲထိုင္ၿပီး ေခါင္းငံုအရိုေသေပးေနရတဲ့ သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ေတြအျဖစ္ သံဃာေတာ္ေတြအျဖစ္ကို ေတြးၾကည့္ပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဗိုလ္ခ်ုပ္ႀကီးခင္ညႊန့္သြားေလရာမွာ လူတကာကို လက္အုပ္ခ်ီၿပီး ခရီးဦးႀကိုျပုရန္ ညႊန္ၾကားထားသည္။ သူလိုသာမန္လူတေယာက္ေတာင္ လက္အုပ္ခ်ီ ခရီးဦးႀကိုျပုခံေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ေတြ ေထာင္ထဲမွာသီတင္းသံုးေနသည္။

ေထာင္ဥပေဒအတိုင္း အမည္ကို ဦး ကို တပ္မေခၚတဲ့အတြက္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြအမည္ကိုေခၚတဲ့အခါမွာ စိတ္မသက္သာျဖစ္ရတာကို ေတြးၾကည့္ေပါ့။ အက်ဥ္းသားအခ်င္းခ်င္းႏွင့္ကေတာ့ ေထာင္၀င္စာလာရင္ အမည္လိုက္ေခၚတဲ့ အက်ဥ္းသားေတာင္ ဆရာေတာ္ေတြကို အလြတ္က်တ္ထားၿပီး အသာေလးအနားလာၿပီး ဘုန္းဘုန္းဘုရားလို့ ေထာင္၀င္စာ စာရြတ္လာ ကပ္တာေတြေတာ့ရွိပါသည္။ သို့ေသာ္လည္း တရားမ၀င္ဘူးေလ။

တပတ္တခါ ေထာင္ပိုင္တန္းစီတဲ့အခါ။ တလတခါ ညႊန္ၾကားေရးမႉးလွည့္တဲ့အခါ ဆရာေတာ္ေတြမွာ အက်ဥ္းသားေတြၾကားထဲ ေတာင့္ ေတာင့္ထိုင္ၿပီး ဦးေခါင္းခ်ုိး အရိုေသေပးရတာကို ဘာသာတရားၾကည္ညိုလွပါသည္ဆုိေသာဦးခင္ညႊန့္ ဘာလုပ္ဖို့ သံဃာေတြ ေထာင္ခ် ေသးသလဲ။

ေထာင္မႉးသိန္းျမင့္က ေထာင္က်လာရင္ အက်ဥ္းသားပဲဆိုၿပီး ေတာင္ယာေရေလာင္းဖို့ လူစာရင္းမွာပါတဲ့ သက္ႀကီး၀ါႀကီး ဆရာေတာ္ေတြ ကိုယ္စား က်ေနာ္တို့လူငယ္ေတြႏွင့္ ရဟန္းပ်ုိေတြက အလွည့္က် ၀ိဳင္းထမ္းၿပီးေလာင္းရတဲ့ အမွတ္သံုးေဆာင္ ခ်ုိးေရကန္က ပုတ္ေစာ္နံေရ ေတြကို သံစည္ပိုင္းျပတ္ႏွင့္ နြားထမ္းတဲ့တံဘိုးကို တပ္ထမ္းေနရတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့။

ဦးခင္ညႊန့္တေယာက္ နုိင္ငံပိုင္ရုပ္ျမင္သံၾကားကေန ေရႊသကၤန္းကပ္တဲ့ ေ၀ါယာဥ္ႀကိုးကို ဖြဖြေလးဆဲြျပၿပီး ဘုရားဒကာႀကီးအျဖစ္ ျပည္သူ ေတြကိုလုပ္ျပေနတာ ဦးခင္ညႊန္ ကိုယ့္လိပ္ျပာ ကိုယ္လံုသလား။ မထင္ပါဘူး။ သံဃာကို သတ္တဲ့ အသင္းအဖဲြ႕၏ တာ၀န္ရွိသူသံဃာကို ညႇင္းဆဲတဲ့အသင္းအဖဲြ႕ တာ၀န္ရွိသူ အမိန့္ေပးသူ ဦးခင္ညႊန့္မိမိကိုယ္ကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္တေယာက္အျဖစ္ ရဲရဲႀကီး ေႂကြးေၾကာ္ရဲပါသလား။

အရွက္သိကၡာႀကီးလွတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ က်င္ႀကီး က်င္ငယ္ေတာင္ မစြန့္၀ံ့တာတဲ့။ အင္းစိန္ေထာင္ မိလႅာစနစ္မွာ စိတ္မသက္သာရွိလွ တဲ့အခ်ိန္၊ ေရႊကြပ္ထားတဲ့ ဘိုထိုင္ေရအိမ္နဲ့ ဦးခင္ညႊန့္ထိုင္ရင္းႏွင့္ ေတြးမိလား။ သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ဘုရားေတြ ဘယ္လိုရွိမလဲဆိုတာ မ်ုိးေလးေပါ့။

အဲဒီ ၁၉၉၁ ေထာင္ေျပာင္းကာလမွာ သံဃာေတာ္ေတြကို ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်ထားခ်ိန္၊ ဆရာေတာ္ေတြကို ေခါင္းစြပ္စြပ္ၿပီး ေျခက်ဥ္း ခတ္ကာ ေထာင္ေျပာင္းေနတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ျမန္မာျပည္သူမ်ားေရွ့တြင္ ဦးခင္ညႊန့္တေယာက္ စမတ္က်က် ဝတ္ထားတဲ့ စစ္ဗိုလ္ခ်ုပ္၀တ္စံု အေပၚကေန ေယာဂီပတ္ကေလး ပတ္လိုက္၊ အျဖုေရာင္ပတ္ေလး ပတ္လိုက္ႏွင့္ ဘုရားဒကာ ေက်ာင္းဒကာဘဲြ႕ခံေနခဲ့တာကိုေရာ ပီတိျဖစ္ ေနၾကတဲ့ ျမန္မာျပည္သူ ျပည္သားေတြ ဒီကိစၥေတြ အကုန္သိၾကပါ့မလား။

အဲသည့္အခ်ိန္မွာ ေထာင္ထဲမွာ ဒဏ္မခံနိုင္လြန္းလို့ ပ်ံလြန္ေတာ္မူ ရွာရတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြရွိေနတယ္ဆိုတာကို ျမန္မာျပည္သူျပည္သားေတြ သိၾကပါ့မလား။

ေထာင္ေျပာင္း သံဃာေတာ္ေတြထဲက က်ေနာ္မွတ္မိတဲ့ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့ရတဲ့ သရက္ေတာေက်ာင္းတိုက္ (လမ္းမေတာ္) ဆရာေတာ္ ဦးအာ စရ (သရက္ေထာင္မွာ) ပါ။ ေရြဘုန္းပြင့္ေက်ာင္းတိုက္က ဦးေဇာတိက (ေျခတဖက္ မသန္တဲ့ဆရာေတာ္) အင္းစိန္ေထာင္ အမွတ္ (၅) ေဆာင္မွ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည္။

က်ေနာ္ ၀တၲုေရးေနတာမဟုတ္ပါ။ ၾကံုေတြ႕လိုက္ရတဲ့ ျမန္မာျပည္ဒီမိုကေရစီ သမိုင္းအခ်ိဳးေကြ႕ကပံုရိပ္ေတြကို လွည့္စားေနသူမ်ားအား မီးေမာင္းထိုးျပေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

အခုက်ေနာ္ေရးသည့္အခ်က္အလက္မ်ားကို က်ေနာ္တေယာက္ထဲ သက္ေသရွိျခင္းမဟုတ္ပါ။ ထို အခ်ိန္က ခံစားခဲ့သူအားလံုး သက္ေသရွိေနတာပါ။ က်ေနာ္က ဒီအခ်က္လက္မ်ားကို ျဖန့္ေ၀ေပးတဲ့ သဲတပြင့္သာ ျဖစ္သည္။ အစဥ္လာ ႀကီးမားတဲ့ သမိုင္းအခ်ိဳးေကြ႕ေတြကို ျဖတ္သန္းျမင္လုိက္ရတဲ့ အညၾတရတိုက္ပဲြ၀င္ လူငယ္တဦးသာ ျဖစ္ပါသည္။ က်ေနာ္ေရးေနျခင္းသည္ သမုိင္းကို ျမင္လိုက္ ရသည့္ဖက္ကေန သိသမွ်ကိုေရးေပးေနျခင္းပါ။ ခံယူမႈ လက္ခံမႈက တဦးခ်င္းစီ၏ ပုဂၢလိကခံယူမႈ အခြင့္ေရးသာျဖစ္သည္။

● ကံေဆာင္ရျခင္းေနာက္ခံႏွင့္ ဦးခင္ညႊန့္သို့ေမးခြန္းမ်ား

၁၉၉၀ ခုႏွစ္မွာ ရွစ္ေလးလံုးႏွစ္ပတ္လည္ေန့အတြက္ မနၲေလးၿမို့မွာ ဆြမ္းေလာင္းကိုပဲြကို န၀တတိုင္းမႉး ဗိုလ္ခ်ုပ္ထြန္းၾကည္က သံဃာ ေတာ္ေတြကို မႂကြရဘူးတားျမစ္သည္။ သံဃာထုကလည္း ဒါဟာဆြမ္းေလာင္းတာ ၀ိနည္းအရ ေရွာင္ဖယ္လို့မရဘူးဆိုၿပီးမိန့္ကာ ဆြမ္းခံႂကြ ေလေတာ့ ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ၿဖိုခြင္းပါသည္။ ဆြမး္သပိတ္မ်ားကိုင္ေဆာင္ႂကြလာတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားကို န၀တ စစ္အစိုးရက သကၠၤန္းေတြဆဲြ ခြ်တ္၊ သပိတ္ေတြလႊင့္ပစ္ကာ အၾကမ္းဖက္ဖမ္းဆိီးတာကို သံဃာေတာ္ေတြဖက္မွ မခံနုိင္ေသာရဟန္းပ်ိဳမ်ားက ျပန္လည္တုန့္ျပန္ရိုက္ ပဲြျဖစ္ရာ၊ န၀တဖက္မွ ပစ္ခတ္ႏွိမ္နင္းမႈမ်ားလုပ္သျဖင့္ စက္တင္ဘာလတြင္ မနၲေလးတိုင္းမွ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားက ၀ိနည္းေတာ္ အတိုင္း သပိတ္ေမွာက္ သံဃာကံျပုေတာ္မူပါသည္။

ရန္ကုန္ၿမို့မွ တိပိဋကဓရဆရာေတာ္ အရွင္သုမဂၤလာလကၤာရအမႉးျပုေသာ သံဃာေတာ္မ်ားက ေအာက္တိုဘာလ (၃) ရက္ေန့တြင္ သပိတ္ေမွာက္ သံဃာကံျပုလုပ္သည္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကထိန္ခင္းျခင္းႏွင့္ သံဃာ့စာေမးပဲြၿပီးတဲ့အခိ်န္ဆိုေတာ့ န၀တစစ္အစိုးရအုပ္စုမွ အဓိ ကမင္းသားႀကီး ဦးခင္ညႊန့္ေက်ာင္းတိုက္ေတြကိ္ဳ လႉဘြယ္ပစၥည္းမ်ားကပ္လႉပါသည္။ တကယ္ဆိုရင္ ႏွစ္စဥ္ ၂ လပိုင္းေလာက္မွ က်င္း ပ ေလ့ရွိေသာ သံဃာစာေမးပဲြဆုဆက္ကပ္ျခင္းကို ဦးခင္ညႊန့္က အဲဒီလမွာပဲ ခ်က္ခ်င္းလုပ္သည္။ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ေတြက အလႉခံ ျခင္းမျပုေလေတာ့ ထိပ္တိုက္ေတြ႕ဆံုျခင္းကိုခံရလို့ ေဒါသသူပုန္ထသူက ဦးခင္ညႊန့္ ဘယ္လိုၾကမ္းရမ္းခဲ့သလဲကို သူကိုယ္တိုင္မွတ္မိမွာပါ ေမးၾကည့္ၾကပါ။ အဲဒီအခ်ိန္က်မွ မ်ားလိုက္တဲ့ သံဃာအတုအေယာင္အမႈေတြက ေန့စဥ္လိုလို သတင္းစာမွာေပၚထြက္လာလိုက္တာမွ ထူးထူးဆန္းဆန္း ျဖစ္ေနေတာ့သည္။ သံဃာ့ကံေဆာင္ျခင္းမျပုေသာ သံဃာေတာ္အခ်ုိ့ကို ဦးခင္ညႊန့္တီဗီြမ်ား ဆက္ကပ္လႉဒါန္းေနပံုကို နုိင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ား၏ မ်က္ႏွာဖံုးမွာေတြ႕ေပမည္။

ကမာ႓ေအးသို့ န၀တစစ္အစိုးရဖိအားေပးၿပီး သပိတ္လွန္ရမည္ အမိန့္ထုက္ေစသည္။ ညမထြက္ရ အမိန့္ထုတ္ထားသည့္ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ ဘာလ ၅ ရက္ေန့ညမွစတင္ၿပီး သံဃာေတာ္မ်ားကို ေခါင္းစြပ္ စြပ္ကာဖမ္းဆီးသည္။ စစ္ကားေပၚဆဲြတင္ကာ စစ္ေထာက္လွမ္း၏ စစ္ေၾကာ ေရးသို့ ပို့ေဆာင္စစ္ေဆးသည္။ စစ္ေၾကာေရးတြင္ သံဃာေတာ္မ်ားကို သကၤန္းေတာ္မ်ား အတင္းဆဲြခြ်တ္ျခင္းအမႈကို ဦးခင္ညႊန္၏ အမိန့္ ေၾကာင့္မလုပ္လွ်င္ ဘယ္သူလုပ္ရဲေပမည္နည္း။ မာန္ဟုန္ျပင္းျပင္း အာဏာစက္ႀကီးမားလွသည့္ ဗိုလ္ခ်ုပ္ခင္ညႊန့္ဘ၀က ဟန္မ်ား မာန္မ်ား ကို ထိုအခ်ိန္က သတင္းစာမ်ား တီဗီသတင္းမ်ားမွာ ျပန္ရွာၾကည့္ေပေတာ့။

ဒီေတာ့ သပိတ္ေမွာက္ရသည့္ သံဃာေတာ္ေတြကို အာဃာတတရားႀကီးစြာႏွင့္ၿဖိုခြင္း အက်ဥ္းခ်သူက န၀တ အေထြေထြအတြင္းေရးမႉး (၁) စစ္ေထာက္လွမ္းေရးအႀကီးအကဲ ဗိုလ္ခ်ုပ္ခင္ညႊန့္ျဖစ္ေၾကာင္း ေက်းဇူမ်ားကို မသိေသးသူမ်ား အမွတ္ရပါေစကုန္။ တိပိဋကဓရ ဆရာ ေတာ္ အရွင္သုမဂၤလာလကၤာရ ျမစ္ႀကီးနားေထာင္မွာ ၉ ႏွစ္ေလာက္ အက်ဥ္းခ်ခံ သီတင္းသံုးရၿပီးေနာက္ ျပန္လြတ္လာၿပီး မၾကာခင္မွာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူရွာေလသည္။

ထိုသို့ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခ်ိန္က်မွ ဦးခင္ညႊန့္တေယာက္ ဘာလို့မ်ား အက်ယ္ခ်ုပ္ဘ၀ႏွင့္ သြားဖူးတာလဲဆုိတာကို သိခ်င္သည္။ ေမးေပးၾကပါ။ မိမိမွာ တာ၀န္အရလုပ္ရသည္မ်ား ရွိသည္ အစခ်ီသည့္ မီဒီယာမ်ားမွာ ဦးခင္ညႊန့္ေျပာတာကို ျပန္ေမးခ်င္တာက ထိုအခ်ိန္မွာ ဦးခင္ညႊန့္ အျခားနည္းလမ္း ေျဖရွင္းစရာ မရွိဘူးလား။ တကယ္ပဲလား။
————————————-

အခ်က္အလက္အခ်ုိ့ကို ဆြမ္းႂကြခါနီး ဖုန္းကိုင္ေပးေတာ္မူကာေျဖၾကားေပးသည့္ သံုးႀကိမ္တိတိ နုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားျဖစ္သည့္တိုင္ ျပည္ သူဖက္ကရပ္တည္ေသာ ဆရာေတာ္ဦးပညာေဇာတ၏ေက်းဇူးေတာ္ကို ဦးတင္လိုက္ရပါသည္။ အင္းစိန္ေထာင္ အမွတ္သံုးေဆာင္မွ နုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း ျပည္တြင္းမွာ သီတင္းသံုးေတာ္မူသည့္ ဦးဇင္းဘုရားကိုလည္း ဦးတင္ လိုက္ပါသည္။ ျပည္တြင္းက အကိုေတာ္ႀကီး (အမွတ္သံုးေဆာင္)၊ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုရွိ သူငယ္ခ်င္း ကိုေဇယ်ာ၀င္း၊ ကိုဂြ်န္ဂလင္း တို့ႏွင့္အတူ က်ေနာ္ သံုးေဆာင္မေရာက္ခင္ ေထာင္ေျပာင္းခံရတဲ့ ကိုမင္းနုိင္ (Buffalo, New York) တို့အား အခ်က္အလက္မ်ားအတြက္ ေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။
—————————————————-

ေရးေပးဖို့ ျပည္သူေတြကိုယ္စားေတာင္းဆိုတာကေတာ့ အကိုခ်ိဳတူးေဇာ္ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိန္လံုးေျပာရံုမက wall မွာလာေရးသူက မနႏၵာ ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တာ၀န္ကို က်ေနာ္ေက်အာင္ ေရးေပးလိုက္ပါၿပီ။ တခုေျပာခ်င္တာ ဒီစာလံုးေတြကိုေရးတာ လက္နဲ့မဟုတ္ပါဘူး။ ႏွလံုးသားႏွင့္ေရးတာ စာဖတ္သူတို့ မထင္မွတ္တဲ့ စာလံုးအခ်ိဳ့မွာ က်ေနာ့္မ်က္ရည္ေပါက္ေတြရွိပါတယ္။


ရဲမင္းထြန္း

ဆက္လက္ၿပီး ေဖာ္ျပေပးပါမည္။

source by : http://moemaka.com

0 ေယာက္ရဲ့ထင္ျမင္ခ်က္: