မိုးနဲ- က်ဳိင္းတံု ရထားလမ္း စစ္ေရးအတြက္ေဖာက္
ကိုဝိုင္း | စစ္အစိုးရက ရွမ္းျပည္နယ္မွ မိုးနဲ-က်ဳိင္းတံု ရထားလမ္းကို စစ္ေရးရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေဖာက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ရွမ္းလူ႔အခြင့္အေရးအဖြဲ႔ႏွစ္ခုက သံုးသပ္ေျပာဆိုလိုက္ၿပီး စီမံကိန္းကို ရပ္တန္႔ရန္ ေတာင္းဆိုလိုက္ၾကသည္။
ေျမျပင္တိုင္းထြာေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ယခင္ႏွစ္ ဇူလိုင္လတြင္ စတင္ခဲ့သည့္ ယင္းရထားလမ္း ျဖတ္ေဖာက္ျခင္းေၾကာင့္ မိုးနဲေဒသခံတို႔၏ လယ္ယာေျမ ဧက ၁,ဝဝဝ ေက်ာ္ ဆံုးရံႈးခဲ့ရၿပီး က်ဳိင္းတံု အနီးမွ ရြာသားမ်ား၏ ေျမဧက ၂,ဝဝဝ ေက်ာ္လည္း အသိမ္းခံခဲ့ရသည္ဟု အဖြဲ႔ႏွစ္ဖြဲ႔ကဆိုသည္။
scan-page
ရွမ္းအမ်ဳိးသမီးေရးရာ ဆက္သြယ္လႈပ္ရွား ေဆာင္ရြက္ေရး အသင္း SWAN ႏွင့္ ရွမ္းလူ႔အခြင့္အေရး အဖြဲ႔ SHRF တို႔က ထိုင္းႏိုင္ငံ ခ်င္းမိုင္ၿမိဳ႕၌ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲ တရပ္ ယေန႔ ျပဳလုပ္ၿပီး သတင္း ထုတ္ျပန္ ေျပာဆိုျခင္း ျဖစ္သည္။
နယ္ျခားေစာင့္တပ္ အသြင္ေျပာင္းၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ရန္ စစ္အစိုးရက ၾကိဳးပမ္းေနမႈကို ျငင္းဆန္ေန သည့္ အပစ္ရပ္ ဝ’ ျပည္ေသြးစည္းညီညြတ္ေရးတပ္ UWSA ကိုျဖစ္ေစ၊ စစ္အစိုးရအား လက္နက္ကိုင္ ခုခံတိုက္ေနသည့္ ရွမ္းျပည္တပ္မေတာ္ (ေတာင္) SSA-S ကိုျဖစ္ေစ ထိုးစစ္ဆင္တိုက္ခိုက္ပါက ယင္းရထားလမ္းကို အသံုးျပဳ၍ တင့္ကား၊ အေျမာက္ႏွင့္ ရိကၡာမ်ားသယ္ေဆာင္ရန္ ရည္ရြယ္ထားသည္ဟု ရွမ္းလူ႔အခြင့္အေရး အဖြဲ႔ SHRF တာဝန္ခံ စိုင္းပင္ခမ္းက ေျပာသည္။
“၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ဦးမွာ တင့္ကားနဲ႔ အေျမာက္တပ္ကို သံလြင္အေရွ႕ဘက္ပို႔ဖို႔ သံလြင္ျမစ္ ေရာက္ခါနီးမွာ တင့္ကားက ေခ်ာ္က်တာ။ သံလြင္အေနာက္ဘက္ နမ့္စန္ကေနၿပီးေတာ့ သံလြင္အေရွ႕ဘက္ကမ္း က်ဳိင္းတံုအထိ ပို႔ဖို႔ သံလြင္ျမစ္ကို ကားလမ္းနဲ႔ ကူးဖို႔က သိပ္မလြယ္ဘူးေပါ့” ဟု သူက ေျပာသည္။
မိုးနဲ၊ လင္းေခး၊ မိုင္းပန္္၊ မိုင္းတံု၊ မိုင္းဆတ္၊ မိုင္းခုတ္ၿမိဳ႕နယ္မ်ားကိုျဖတ္သန္းေဖာက္လုပ္ၿပီး ၂၂၆ မိုင္ရွည္မည့္ မိုးနဲ-က်ဳိင္းတံုရထားလမ္း၏ ေျမစစ္ေဆးတိုင္းထြာမႈကို ၂ဝဝ၉ ခု ဇူလိုင္လ က စတင္ခဲ့သည္။
မိုးနဲ-ထာဆန္းအပိုင္း ၆၇မိုင္၊ ထာဆန္း-မိုင္းဆတ္အပိုင္း ၇၂ မိုင္၊ မိုင္းဆတ္-က်ဳိင္းတံုအပိုင္း ၈၇ မိုင္ဟူ၍ အသီးသီး ပိုင္းျခားေဖာက္လုပ္ေနေၾကာင္း တရားဝင္ သတင္းမ်ား အရသိရသည္။
ရွမ္းျပည္ေတာင္ပိုင္း ေတာင္ၾကီး-နမ့္စန္ကားလမ္း၊ နမ့္စန္-မိုးနဲ ကားလမ္းႏွင့္ ရထားလမ္း စသည့္ ရွိၿပီးသား ဗ်ဴဟာေျမာက္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားကဲ့သို႔ မိုးနဲ-မိုင္းဆတ္-က်ဳိင္းတံု ရထားလမ္းသည္လည္း ဗ်ဴဟာလမ္း ျဖစ္သည္ဟု SSA-S ေျပာခြင့္ရ ဗိုလ္မႉးစိုင္းေလာဝ္ဆိုင္းက သံုးသပ္သည္။
ေလတပ္ႏွင့္ ၾကည္းတပ္စခန္းရွိသည့္ နမ့္စန္ႏွင့္ မိုင္းဆတ္တို႔မွ စစ္တပ္မ်ား စစ္ေၾကာင္းထြက္လွ်င္ ကားလမ္းတခုတည္း မလံုေလာက္သျဖင့္ ရွမ္းျပည္ေတာင္ပိုင္းႏွင့္ အေရွ႕ပိုင္းကို ဆက္စပ္ေပး မည့္ မိုးနဲ-က်ဳိင္းတံုရထားလမ္းကို ေဖာက္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု သူကဆိုသည္။
ယင္းရထားလမ္း ျဖတ္သြားမည့္ မိုင္းဆတ္၊ မိုင္းတံု ၿမိဳ႕နယ္မ်ားသည္ UWSA (ေတာင္ပိုင္း) က တပ္စြဲထားသည့္ ေဒသမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေနၿပီး က်ဳိင္းတံုၿမိဳ႕သည္ ဝေတာင္ပိုင္းႏွင့္ ေျမာက္ပိုင္းကို ျခားနားထားသည့္ ေဒသျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
လက္ရွိတြင္ SSA-S တပ္မ်ားသည္ ရွမ္းျပည္အေရွ႕ပိုင္း တာခ်ီလိတ္မွ ကယားျပည္နယ္အထိ ေတာက္ေလ်ာက္ တပ္စြဲထားသည္ဟု ဗိုလ္မႉးစိုင္းေလာဝ္ဆိုင္က ေျပာသည္။
၂ဝဝ၂-ဝ၃ ခုက SSA-S ၏ မိုင္းဆတ္ၿမိဳ႕ အေရွ႕ေတာင္ပိုင္းရွိ လြဳိင္ေကာ္ ၁ ေခၚ အမွတ္ ၁ စစ္ ေဒသအား တိုက္ခိုက္ရန္ နအဖ တပ္မ်ားက လက္နက္ၾကီးမ်ားကို ရပခ အေျခစိုက္ ေတာင္ၾကီးမွ ႀတိဂံတိုင္း အေျခစိုက္ က်ဳိင္းတံုသို႔ ကားလမ္းမွ သယ္ေဆာင္ၾကရာတြင္ အခက္ခဲမ်ားျဖစ္ခဲ့သည္ကို ေလ့လာေတြ႔ရွိခဲ့ရေၾကာင္း သူကဆက္ေျပာသည္။
မိုးနဲ-က်ဳိင္းတံု ရထားလမ္းၿပီးလွ်င္ မိုင္းခုတ္ၿမိဳ႕ေဒသအတြင္းရွိ ေက်ာက္မီးေသြးမိုင္းမွ သက္ႏု ေက်ာက္မီးေသြး တန္ခ်ိန္သန္းႏွင့္ခ်ီ၍ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္းသို႔ တင္ပို႔ရန္ စစ္အစိုးရႏွင့္ ထိုင္းစီးပြားေရး သမားမ်ားက စီစဥ္ေနသည္ဟုလည္း SWAN ႏွင့္ SHRF တို႔က ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပသည္။
၁၉၈၈ ခုမတိုင္မီက ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႔ ရထားလမ္းအရွည္ ၁၉၇၆.၃၅ မိုင္သာရွိခဲ့ၿပီး နဝတ-နအဖ စစ္အစိုးရ လက္ထက္တြင္ ၃၃၃၅.၄၅ မိုင္အထိတိုးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္ခဲ့သည္ဟု ယခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၂၂ ရက္ထုတ္ ျမန္မာ့ အလင္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ဘူတာေပါင္း ၄၈၈ ခုသာရွိခဲ့သည္ကိုလည္း ၈၄၉ ဘူတာအထိ တိုးခ်ဲ႕ႏိုင္ခဲ့သည္ဟု သတင္းစာက ဆိုသည္။
source by :မဇၥ်ိမ
0 ေယာက္ရဲ႕ထင္ျမင္ခ်က္:
Post a Comment