နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ခ ပိုေပး၍ ကားတင္သြင္း
ရဲရင့္ | ျမ၀တီ-မဲေဆာက္ ႏွစ္ႏိုင္ငံနယ္စပ္ဂိတ္မ်ားကို ျမန္မာဘက္မွ ပိတ္ထားေသာ္လည္း ထိုင္းဘက္မွ တရားမ၀င္ကားတင္သြင္းမႈ ရပ္တန႔္ျခင္းမရိွဘဲ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ခ ပိုမိုေပးေဆာင္ကာ တင္ပို႔ေနၾကေၾကာင္း သိရသည္။
ထိုင္းဘက္မွ ကားကုမၸဏီပိုင္ရွင္တဦးက “ဂိတ္ပိတ္ေပမယ့္ ျမ၀တီက အာဏာပိုင္အဖြဲ႔စံုနဲ႔ နားလည္မႈယူၿပီး ကားေတြကို ပံုမွန္ ျမန္မာဘက္ကို ပို႔ေနရတယ္။ အရင္ကဆို ျမ၀တီကို ကားတစီးေရာက္ဖို႔ ဘတ္ (၅,၀၀၀) ပဲ ကုန္တယ္။ အခုက်ေတာ့ ျမန္မာဘက္က ဂိတ္ေတြ ပိတ္လိုက္တဲ့အတြက္ ကားတစီးကို ဘတ္ (၁၈,၀၀၀) တိုးေကာက္တယ္၊ ကားတစီးကို ေလးဆေလာက္ ပိုကုန္သြားတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာက အခု တရားမ၀င္ကားေတြကို လိုင္စင္ခ်ေပးေတာ့ ကားအမွာကေတာ့ ေန႔တိုင္းရိွတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ထိုင္းဘက္ျခမ္း အမွတ္ (၁၀) ေလွဆိပ္မွတဆင့္ ဂ်ပန္တပတ္ရစ္ကားမ်ားကို ျမ၀တီဘက္သို႔ တညလွ်င္ ပံုမွန္ (၁၅) စီးခန္႔ တင္ပို႔လ်က္ရိွၿပီး ယင္းေလွဆိပ္အတြင္းတြင္ ကားအစီးေရ (၅၀၀) ခန္႔ ျမန္မာဘက္သုိ႔တင္ပို႔ရန္ ပုံမွန္ရိွေနသည္ဟု ၎က ေျပာသည္။
ဧက (၆၀) ခန္႔ က်ယ္၀န္းသည့္ အဆိုပါေလွဆိပ္တြင္ ျမန္မာဘက္သို႔ ကားမ်ဳိးစုံ တရားမ၀င္တင္ပို႔သည့္ ဘန္ေကာက္မွ ထိုင္းကားကုမၸဏီ (၄၀) ခန္႔တို႔က လာေရာက္ၿပီး ဂ်ပန္ကားတပတ္ရစ္ (ဓာတ္ဆီ-ဒီဇယ္) အမ်ဳိးအစားစံုကို ေန႔စဥ္ေရာင္းခ်လ်က္ရိွေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ကား၀ယ္လက္မ်ား အလိုက် ေမာ္ဒယ္အမ်ဳိးအစားမ်ားကိုလည္း ရက္ပိုင္းအတြင္း ဘန္ေကာက္မွ လာေရာက္ပို႔ေပးေၾကာင္း ကားအေရာင္းစာေရးတဦးက ေျပာသည္။
၎က “ျမန္မာဘက္က ဂိတ္ပိတ္တယ္ဆိုေပမယ့္ ကား၀ယ္ေရာင္းလုပ္ငန္းကို ေအာက္ေျခအာဏာပိုင္ေတြနဲ႔ အဆင္ေျပေအာင္ ညႇိႏိုင္ဖို႔ပဲလိုတယ္။ ဂိတ္ေတြပိတ္ၿပီး လိုင္စင္မဲ့ကားေတြ ဖမ္းေနေပမယ့္ ထိုင္းကေနကားေတြ ပံုမွန္သြားေနတာပဲ။ ျမန္မာျပည္က ထုတ္တဲ့ ဥပေဒေတြဆိုတာက ေငြနဲ႔ခင္းရင္ ဘာျပႆနာမွမရိွဘူး။ ဒါက က်ေနာ္ရဲ႕ (၁၅) ႏွစ္ႀကာ ျမန္မာျပည္နဲ႔ ကားေရာင္း၀ယ္တဲ့ အေတြ႔အႀကံဳပါ” ဟု ေျပာသည္။
ကားအမ်ဳိးစားေကာင္း ၀ယ္လိုသူတို႔သည္ ျမန္မာအာဏာပိုင္တို႔၏ အဆက္အသြယ္ႏွင့္ လာသူမ်ားျဖစ္ၿပီး ျမန္မာျပည္မွ နာမည္ႀကီး ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၊ အဆိုေတာ္ႏွင့္ စီးပြားေရးသမားမ်ား အမွတ္ (၁၀) ဂိတ္သုိ႔ လာေရာက္ၾကေၾကာင္း သိရသည္။
ကားကူးခ ေစ်းႏႈန္း (၄) ဆခန္႔ တက္သြားရျခင္းမွာ ျမ၀တီႏွင့္ရန္ကုန္ၾကားရိွ ဂိတ္မ်ားအား ဂိတ္ေၾကး ပိုေပးရျခင္ေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ ျမ၀တီခ႐ိုင္အတြင္း ေပးရသည့္အဖြဲ႔မ်ား တိုးလာျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာကားပြဲစားတဦးက ေျပာသည္။
၎က “ဥပမာ ေလွဆိပ္ေတြမွာ အရင္က စစ္သားေတြမရိွဘူး။ အခု သူတို႔ကိုလည္း တပံုေပးရတယ္။ ျမ၀တီမွာ အရင္ကမရိွတဲ့ အထူးအဖြဲ႔ဆိုတာကိုလည္း ေပးရတယ္။ ႀကံ့ဖြံ႔ပါတီရန္ပံုေငြဆိုတာလည္း ထည့္ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပိုေတာင္းရတာလို႔ သူတို႔ဘက္က ေျပာတယ္” ဟု ဆိုသည္။
ျမန္မာဘက္သုိ႔ ကားမ်ားတင္ပို႔ရာတြင္ ထုိင္းဘက္ျခမ္း ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား ေျမာက္ဘက္ရိွ အမွတ္ (၁၀) ေလွဆိပ္ႏွင့္ တံတားေတာင္ဘက္ရိွ အမွတ္ (၁၇) ေလွဆိပ္တုိ႔မွတဆင့္ သယ္ေဆာင္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ေဒသတြင္း အၾကမ္းဖက္အႏၲရာယ္ရိွသည္ဟု အေၾကာင္းျပကာ ျမန္မာဘက္မွ နယ္စပ္ဂိတ္မ်ားကို ၿပီးခဲ့သည့္ ဇူလုိင္ (၁၈) ရက္မွ စတင္ပိတ္ထားခဲ့ေသာ္လည္း ျမန္မာမ်ား ထိုင္းဘက္သို႔ ေန႔စဥ္၀င္ေရာက္လ်က္ရိွၿပီး ျမန္မာကုန္ပစၥည္းႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံထုတ္ ကုန္ပစၥည္းကို ႏွစ္ဖက္အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ ညႇိကာ ညပိုင္းတြင္ အျပန္အလွန္ တင္သြင္းလ်က္ရိွသည္ဟု နယ္စပ္ကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။
ထိုင္းဘက္မွ ကားကုမၸဏီပိုင္ရွင္တဦးက “ဂိတ္ပိတ္ေပမယ့္ ျမ၀တီက အာဏာပိုင္အဖြဲ႔စံုနဲ႔ နားလည္မႈယူၿပီး ကားေတြကို ပံုမွန္ ျမန္မာဘက္ကို ပို႔ေနရတယ္။ အရင္ကဆို ျမ၀တီကို ကားတစီးေရာက္ဖို႔ ဘတ္ (၅,၀၀၀) ပဲ ကုန္တယ္။ အခုက်ေတာ့ ျမန္မာဘက္က ဂိတ္ေတြ ပိတ္လိုက္တဲ့အတြက္ ကားတစီးကို ဘတ္ (၁၈,၀၀၀) တိုးေကာက္တယ္၊ ကားတစီးကို ေလးဆေလာက္ ပိုကုန္သြားတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာက အခု တရားမ၀င္ကားေတြကို လိုင္စင္ခ်ေပးေတာ့ ကားအမွာကေတာ့ ေန႔တိုင္းရိွတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ထိုင္းဘက္ျခမ္း အမွတ္ (၁၀) ေလွဆိပ္မွတဆင့္ ဂ်ပန္တပတ္ရစ္ကားမ်ားကို ျမ၀တီဘက္သို႔ တညလွ်င္ ပံုမွန္ (၁၅) စီးခန္႔ တင္ပို႔လ်က္ရိွၿပီး ယင္းေလွဆိပ္အတြင္းတြင္ ကားအစီးေရ (၅၀၀) ခန္႔ ျမန္မာဘက္သုိ႔တင္ပို႔ရန္ ပုံမွန္ရိွေနသည္ဟု ၎က ေျပာသည္။
ဧက (၆၀) ခန္႔ က်ယ္၀န္းသည့္ အဆိုပါေလွဆိပ္တြင္ ျမန္မာဘက္သို႔ ကားမ်ဳိးစုံ တရားမ၀င္တင္ပို႔သည့္ ဘန္ေကာက္မွ ထိုင္းကားကုမၸဏီ (၄၀) ခန္႔တို႔က လာေရာက္ၿပီး ဂ်ပန္ကားတပတ္ရစ္ (ဓာတ္ဆီ-ဒီဇယ္) အမ်ဳိးအစားစံုကို ေန႔စဥ္ေရာင္းခ်လ်က္ရိွေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ကား၀ယ္လက္မ်ား အလိုက် ေမာ္ဒယ္အမ်ဳိးအစားမ်ားကိုလည္း ရက္ပိုင္းအတြင္း ဘန္ေကာက္မွ လာေရာက္ပို႔ေပးေၾကာင္း ကားအေရာင္းစာေရးတဦးက ေျပာသည္။
၎က “ျမန္မာဘက္က ဂိတ္ပိတ္တယ္ဆိုေပမယ့္ ကား၀ယ္ေရာင္းလုပ္ငန္းကို ေအာက္ေျခအာဏာပိုင္ေတြနဲ႔ အဆင္ေျပေအာင္ ညႇိႏိုင္ဖို႔ပဲလိုတယ္။ ဂိတ္ေတြပိတ္ၿပီး လိုင္စင္မဲ့ကားေတြ ဖမ္းေနေပမယ့္ ထိုင္းကေနကားေတြ ပံုမွန္သြားေနတာပဲ။ ျမန္မာျပည္က ထုတ္တဲ့ ဥပေဒေတြဆိုတာက ေငြနဲ႔ခင္းရင္ ဘာျပႆနာမွမရိွဘူး။ ဒါက က်ေနာ္ရဲ႕ (၁၅) ႏွစ္ႀကာ ျမန္မာျပည္နဲ႔ ကားေရာင္း၀ယ္တဲ့ အေတြ႔အႀကံဳပါ” ဟု ေျပာသည္။
ကားအမ်ဳိးစားေကာင္း ၀ယ္လိုသူတို႔သည္ ျမန္မာအာဏာပိုင္တို႔၏ အဆက္အသြယ္ႏွင့္ လာသူမ်ားျဖစ္ၿပီး ျမန္မာျပည္မွ နာမည္ႀကီး ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၊ အဆိုေတာ္ႏွင့္ စီးပြားေရးသမားမ်ား အမွတ္ (၁၀) ဂိတ္သုိ႔ လာေရာက္ၾကေၾကာင္း သိရသည္။
ကားကူးခ ေစ်းႏႈန္း (၄) ဆခန္႔ တက္သြားရျခင္းမွာ ျမ၀တီႏွင့္ရန္ကုန္ၾကားရိွ ဂိတ္မ်ားအား ဂိတ္ေၾကး ပိုေပးရျခင္ေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ ျမ၀တီခ႐ိုင္အတြင္း ေပးရသည့္အဖြဲ႔မ်ား တိုးလာျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာကားပြဲစားတဦးက ေျပာသည္။
၎က “ဥပမာ ေလွဆိပ္ေတြမွာ အရင္က စစ္သားေတြမရိွဘူး။ အခု သူတို႔ကိုလည္း တပံုေပးရတယ္။ ျမ၀တီမွာ အရင္ကမရိွတဲ့ အထူးအဖြဲ႔ဆိုတာကိုလည္း ေပးရတယ္။ ႀကံ့ဖြံ႔ပါတီရန္ပံုေငြဆိုတာလည္း ထည့္ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပိုေတာင္းရတာလို႔ သူတို႔ဘက္က ေျပာတယ္” ဟု ဆိုသည္။
ျမန္မာဘက္သုိ႔ ကားမ်ားတင္ပို႔ရာတြင္ ထုိင္းဘက္ျခမ္း ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား ေျမာက္ဘက္ရိွ အမွတ္ (၁၀) ေလွဆိပ္ႏွင့္ တံတားေတာင္ဘက္ရိွ အမွတ္ (၁၇) ေလွဆိပ္တုိ႔မွတဆင့္ သယ္ေဆာင္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ေဒသတြင္း အၾကမ္းဖက္အႏၲရာယ္ရိွသည္ဟု အေၾကာင္းျပကာ ျမန္မာဘက္မွ နယ္စပ္ဂိတ္မ်ားကို ၿပီးခဲ့သည့္ ဇူလုိင္ (၁၈) ရက္မွ စတင္ပိတ္ထားခဲ့ေသာ္လည္း ျမန္မာမ်ား ထိုင္းဘက္သို႔ ေန႔စဥ္၀င္ေရာက္လ်က္ရိွၿပီး ျမန္မာကုန္ပစၥည္းႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံထုတ္ ကုန္ပစၥည္းကို ႏွစ္ဖက္အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ ညႇိကာ ညပိုင္းတြင္ အျပန္အလွန္ တင္သြင္းလ်က္ရိွသည္ဟု နယ္စပ္ကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။
source by :NEJ
0 ေယာက္ရဲ႕ထင္ျမင္ခ်က္:
Post a Comment