ရန္ကုန္ - ေနျပည္ေတာ္ ျမန္နႈန္းျမင့္ ရထားလမ္း ေဖာက္မည္
နရီလင္းလက္ | ရန္ကုန္ - ေနျပည္ေတာ္ ျမန္နႈန္းျမင့္ ရထားလမ္းကို တရုတ္နိုင္ငံ၏ အကူအညီျဖင့္ ေဖာက္လုပ္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေနျပည္ေတာ္ ရထား ပုိ့ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ နီးစပ္သူမ်ားထံမွ သိရသည္။
ျမန္မာ-တရုတ္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ ေရာင္းခ်မႈ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည့္ အတြက္ ခ်စ္ၾကည္ေရး လက္ေဆာင္ အေနႏွင့္ ဤျမန္နႈန္းျမင့္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ ေပးျခင္းျဖစ္ၿပီး ရထားတြဲ ဆုိင္းမ်ားကိုလည္း တရုတ္နိုင္ငံမွ လာေရာက္ တပ္ဆင္ ေပးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေနျပည္ေတာ္ ရထားပို့ေဆာင္ ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ အရာရွိတဦးက ေျပာသည္။
“၂၀၀၉ ခုႏွစ္အတြင္းမွာ ခ်ုပ္ထားတဲ့ စာခ်ုပ္အရ တရုတ္ကို ဓာတ္ေငြ႕ေတြ ေတာ္ေတာ္ေရာင္းလိုက္ရတယ္။ ဒီအတြက္ တရုတ္က ခ်စ္ၾကည္ေရးအေနနဲ့ ဆိုၿပီး ျပန္လုပ္ေပးတာ။ ၿပီးရင္ သတင္းစာမွာ တရုတ္နဲ့ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈရလို့ တရုတ္က ဘယ္လိုေတြ အကူအညီေပးတာဆိုၿပီး ေျပာဦးမယ္။ အမွန္ေတာ့ ကိုယ့္နိုင္ငံက အရင္းအျမစ္ေတြ အမ်ားႀကီးဆံုးရႈံးသြားတာကို မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတယ္” ဟု သူက ဆိုသည္။
ျမန္မာ-တရုတ္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ ေရာင္းခ်မႈ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည့္ အတြက္ ခ်စ္ၾကည္ေရး လက္ေဆာင္ အေနႏွင့္ ဤျမန္နႈန္းျမင့္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ ေပးျခင္းျဖစ္ၿပီး ရထားတြဲ ဆုိင္းမ်ားကိုလည္း တရုတ္နိုင္ငံမွ လာေရာက္ တပ္ဆင္ ေပးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေနျပည္ေတာ္ ရထားပို့ေဆာင္ ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ အရာရွိတဦးက ေျပာသည္။
“၂၀၀၉ ခုႏွစ္အတြင္းမွာ ခ်ုပ္ထားတဲ့ စာခ်ုပ္အရ တရုတ္ကို ဓာတ္ေငြ႕ေတြ ေတာ္ေတာ္ေရာင္းလိုက္ရတယ္။ ဒီအတြက္ တရုတ္က ခ်စ္ၾကည္ေရးအေနနဲ့ ဆိုၿပီး ျပန္လုပ္ေပးတာ။ ၿပီးရင္ သတင္းစာမွာ တရုတ္နဲ့ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈရလို့ တရုတ္က ဘယ္လိုေတြ အကူအညီေပးတာဆိုၿပီး ေျပာဦးမယ္။ အမွန္ေတာ့ ကိုယ့္နိုင္ငံက အရင္းအျမစ္ေတြ အမ်ားႀကီးဆံုးရႈံးသြားတာကို မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတယ္” ဟု သူက ဆိုသည္။
ရန္ကုန္မွ ပ်ဥ္းမနား ေရဆင္း အေက်ာ္၊ ေနျပည္ေတာ္ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနအထိ မီးရထားလမ္းေၾကာင္းဆြဲထားေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္လမ္းမွာ ၂၂၆ မိုင္ရွိၿပီး ေဖာက္လုပ္မည့္ ျမန္နႈန္းျမင့္ရထားလမ္း တေလွ်ာက္တြင္ လွ်ပ္စစ္မီးအျပည့္အ၀ ရရွိရန္ ျပုလုပ္ေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
“ဘူတာကေတာ့ ေပါင္းေလာင္း စစ္ေရးျပကြင္းနားမွာရွိတယ္။ ဒီပေရာဂ်က္ လုပ္ေနတာေတာ့ၾကာၿပီ” ဟု အဆိုပါ ရထားပို့ေဆာင္ေရး အရာရွိကေျပာသည္။
လာမည့္ ၂၀၁၃ တြင္ ျမန္မာနုိင္ငံက အိမ္ရွင္အျဖစ္ လက္ခံက်င္းပမည့္ အေရွ့ေတာင္အာရွ အားကစားၿပိုင္ပြဲအမီ ယခု ရထားလမ္းကို ေဖာက္လုပ္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“ဒီ ျမန္နႈန္းျမင့္ ရထားလမ္းကို ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ ကားလမ္းမႀကီးနဲ့ ယွဥ္ၿပီးေဖာက္သြားမယ္။ ျမန္နႈန္းျမင့္ ဆိုတဲ့ အတိုင္းအခ်ိန္ ၃ နာရီပဲ ၾကာမယ္” ဟု ရထားပို့ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ဗိုလ္မႉးႀကီး တဦးကဆိုသည္။
ျပည္ပနိုင္ငံမ်ားတြင္ သံုးစြဲေနေသာ ျမန္နႈန္းျမင့္ရထားမ်ားသည္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားကို အသံုးျပု ေျပးဆြဲလ်က္ရွိေသာ္လည္း လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားလံုေလာက္မႈ မရွိသည့္ ျမန္မာနိုင္ငံအေနႏွင့္ မည္ကဲ့သို့ ေျပးဆြဲနိုင္ရန္ စီစဥ္မည္ကို မသိရေၾကာင္း သူ ကေျပာသည္။
“တျပည္လံုးကို မီးမွန္ေအာင္ မေပးနိုင္ေသးတဲ့ အတိုင္းအတာမွာ လွ်ပ္စစ္နဲ့ ေျပးမယ့္ ျမန္နႈန္းျမင့္ရထားဆိုတာ မျဖစ္နိုင္ဘူးလို့ ယူဆရေပမယ့္ အာဏာပိုင္ေတြ တည္ထားတဲ့ ေနျပည္ေတာ္ကို ဆက္သြယ္ေပးမယ့္လမ္း ဆိုေတာ့ လုပ္ခ်င္ရင္ ျဖစ္ေအာင္လုပ္လို့ ရတယ္ေလ” ဟု ေနျပည္ေတာ္ ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ အႀကီးတန္း အင္ဂ်င္နီယာ တဦးက ဆိုသည္။
ဇူလိုင္ ၈ ရက္ေန့တြင္ အတြင္းေရးမႉး ၁ ဗိုလ္ခ်ူပ္ႀကီး သီဟသူရ တင္ေအာင္ျမင့္ဦး တရုတ္ျပည္သို့ ခ်စ္ၾကည္ေရးခရီးသြား ေရာက္ခဲ့စဥ္က မီးရထားစက္ေခါင္း ထုတ္လုပ္ေရးစက္ရံု၌ ေျမေအာက္ရထားတြဲ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားအား ၾကည့္ရႈခဲ့ေၾကာင္း နိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။
တရုတ္နိုင္ငံႏွင့္ သေဘာတူညီထားေသာ စာခ်ုပ္အရ စိန္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ေျမႏွင့္ ပတၲျမား ဓာတ္ေငြ႕ေျမတို့မွ ထြက္ရွိသည့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕မ်ားကို တရုတ္နိုင္ငံ၊ ကူမင္းသို့ ပိုက္လိုင္းျဖင့္ တင္ပို့ ေရာင္းခ်သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ယင္း ဓာတ္ေငြ႕ေျမ ႏွစ္ခု္မွ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ထြက္ရွိမႈသည္ တေန့လွ်င္ ကုဗသန္း ၇၀၀ ခန့္ရွိေၾကာင္းသိရသည္။
source by : ဧရာဝတီ
“ဘူတာကေတာ့ ေပါင္းေလာင္း စစ္ေရးျပကြင္းနားမွာရွိတယ္။ ဒီပေရာဂ်က္ လုပ္ေနတာေတာ့ၾကာၿပီ” ဟု အဆိုပါ ရထားပို့ေဆာင္ေရး အရာရွိကေျပာသည္။
လာမည့္ ၂၀၁၃ တြင္ ျမန္မာနုိင္ငံက အိမ္ရွင္အျဖစ္ လက္ခံက်င္းပမည့္ အေရွ့ေတာင္အာရွ အားကစားၿပိုင္ပြဲအမီ ယခု ရထားလမ္းကို ေဖာက္လုပ္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“ဒီ ျမန္နႈန္းျမင့္ ရထားလမ္းကို ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ ကားလမ္းမႀကီးနဲ့ ယွဥ္ၿပီးေဖာက္သြားမယ္။ ျမန္နႈန္းျမင့္ ဆိုတဲ့ အတိုင္းအခ်ိန္ ၃ နာရီပဲ ၾကာမယ္” ဟု ရထားပို့ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ဗိုလ္မႉးႀကီး တဦးကဆိုသည္။
ျပည္ပနိုင္ငံမ်ားတြင္ သံုးစြဲေနေသာ ျမန္နႈန္းျမင့္ရထားမ်ားသည္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားကို အသံုးျပု ေျပးဆြဲလ်က္ရွိေသာ္လည္း လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားလံုေလာက္မႈ မရွိသည့္ ျမန္မာနိုင္ငံအေနႏွင့္ မည္ကဲ့သို့ ေျပးဆြဲနိုင္ရန္ စီစဥ္မည္ကို မသိရေၾကာင္း သူ ကေျပာသည္။
“တျပည္လံုးကို မီးမွန္ေအာင္ မေပးနိုင္ေသးတဲ့ အတိုင္းအတာမွာ လွ်ပ္စစ္နဲ့ ေျပးမယ့္ ျမန္နႈန္းျမင့္ရထားဆိုတာ မျဖစ္နိုင္ဘူးလို့ ယူဆရေပမယ့္ အာဏာပိုင္ေတြ တည္ထားတဲ့ ေနျပည္ေတာ္ကို ဆက္သြယ္ေပးမယ့္လမ္း ဆိုေတာ့ လုပ္ခ်င္ရင္ ျဖစ္ေအာင္လုပ္လို့ ရတယ္ေလ” ဟု ေနျပည္ေတာ္ ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ အႀကီးတန္း အင္ဂ်င္နီယာ တဦးက ဆိုသည္။
ဇူလိုင္ ၈ ရက္ေန့တြင္ အတြင္းေရးမႉး ၁ ဗိုလ္ခ်ူပ္ႀကီး သီဟသူရ တင္ေအာင္ျမင့္ဦး တရုတ္ျပည္သို့ ခ်စ္ၾကည္ေရးခရီးသြား ေရာက္ခဲ့စဥ္က မီးရထားစက္ေခါင္း ထုတ္လုပ္ေရးစက္ရံု၌ ေျမေအာက္ရထားတြဲ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားအား ၾကည့္ရႈခဲ့ေၾကာင္း နိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။
တရုတ္နိုင္ငံႏွင့္ သေဘာတူညီထားေသာ စာခ်ုပ္အရ စိန္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ေျမႏွင့္ ပတၲျမား ဓာတ္ေငြ႕ေျမတို့မွ ထြက္ရွိသည့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕မ်ားကို တရုတ္နိုင္ငံ၊ ကူမင္းသို့ ပိုက္လိုင္းျဖင့္ တင္ပို့ ေရာင္းခ်သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ယင္း ဓာတ္ေငြ႕ေျမ ႏွစ္ခု္မွ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ထြက္ရွိမႈသည္ တေန့လွ်င္ ကုဗသန္း ၇၀၀ ခန့္ရွိေၾကာင္းသိရသည္။
source by : ဧရာဝတီ
0 ေယာက္ရဲ့ထင္ျမင္ခ်က္:
Post a Comment