2/04/2010

ျပည္တြင္း ကားေစ်းကြက္ ေအးစက္

ၾကည္ေဝ | ျပည္တြင္း ကား၀ယ္ေရာင္း လုပ္ငန္းမ်ား ေအးေနၿပီး ကားေစ်းမ်ား က်ဆင္းလ်က္ ရွိေၾကာင္း ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ ကား၀ယ္ေရာင္း လုပ္ငန္းမ်ားမွ သိရွိရသည္။


ေစ်းကြက္အတြင္းမွ ကားတခ်ဳိ႕ (ဓာတ္ပုံ - ဧရာ၀တီ)
ထုိသို႔ ျဖစ္ေနျခင္းမွာ အစိုးရကား ေလလံပြဲမ်ား ဆက္တိုက္ က်င္းပလာျခင္း၊ တရားမ၀င္ ကား တင္သြင္း ေရာင္းခ်ေေသာ လုပ္ငန္းမ်ား တြင္က်ယ္ လာျခင္း၊ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို ကားမ်ား တင္သြင္းခြင့္ ျပဳေတာ့မည္ ဟူေသာ သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚ လာျခင္းႏွင့္ ျပည္တြင္း စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား ပိုမို က်ပ္တည္း လာျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ကား၀ယ္ေရာင္း လုပ္ကိုင္သူမ်ားက ေျပာသည္။

“ကားေစ်းက ေန႔တိုင္း က်ေနတာ၊ တရက္နဲ႔ တရက္ကို ေစ်းက မတူေတာ့ဘူး၊ ေပါက္ေစ်းကို ေျပာရခက္တဲ့ အေနအထား ေရာက္ေနတယ္၊ ေစ်းသာရွိၿပီး ၀ယ္တဲ့သူ မရွိဘူး၊ ကုန္တင္ကား ေရာင္းခ်င္တဲ့သူပဲ မ်ားတယ္”ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဟံသာ၀တီ ကားပြဲစား တန္းမွ ၀ယ္ေရာင္း သမားတဦးက ေျပာသည္။

၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွ စတင္ၿပီး ကားေစ်းကြက္တြင္ အေရာင္းပါး ခဲ့ေၾကာင္း၊ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဆန္း ပိုင္းတြင္ လုပ္ငန္းသံုး ကားမ်ား ၃ တန္မွ ၅ တန္၊ ၆ တန္မွ ၉ တန္၊ ၁၀ တန္မွ ၂၀၊ ၂၁ တန္ႏွင့္ အထက္ Truck , Box Truck ကုန္ကား အမ်ိဳးအစားမ်ား (ဘယ္ေမာင္း) ကို ေထာက္ခံခ်က္ မ်ိဳးစံုျဖင့္ တင္ျပ ေလွ်ာက္ထားရန္ မလိုဘဲ ျပည္ပပုိ႔ကုန္မွ ရသည့္ ႏိုင္ငံျခားေငြ ရွိသူ မည္သူမဆို လြတ္လပ္စြာ တင္သြင္းခြင့္ ေလွ်ာက္ထား ႏိုင္ၿပီဟု ခြင့္ျပဳလုိက္သည့္ အတြက္ ကားေစ်းကြက္မွာ ပိုျပီး ေအးသြား ခဲ့ေၾကာင္း ၎က ဆိုသည္။

“ဆလြန္း၊၀က္ဂြန္ထိ ခြင့္ျပဳတဲ့အဆင့္ကို မေရာက္ေသးေပမယ့္ လုပ္ငန္းသံုးကားနဲ႔ ခရီးသည္တင္ကား အဆင့္ေတာ့ ေရာက္လာၿပီ ဆိုေတာ့ မၾကာခင္မွာ အိမ္စီးကားေတြလည္း ေရာက္လာႏိုင္တယ္၊အခုဆိုကားကိုအျမတ္ရဖို႔၀ယ္မယ့္သူ မရွိေတာ့ဘူး၊ ေစ်းကြက္ ထဲမွာ ၀ယ္လိုအားနည္းလာေတာ့ အခုရက္ပိုင္းမွာ ရန္ကုန္ကားေစ်းကြက္က ေအးတဲ့အျပင္ အေရာင္းအ၀ယ္ေစ်းပါ ထပ္က်လာျပန္ တယ္၊ တစီးကုိ အမ်ိဳးအစားေပၚမူတည္ၿပီး သိန္း ၂၀ ေက်ာ္ကေန သိန္း ၇၀ ၀န္းက်င္အထိေလာက္ေတာင္ က်တယ္၊ ဒါေတာင္ ၀ယ္မယ့္သူ မရွိဘူး”ဟု ကားေစ်းကြက္ကၽြမ္းက်င္သူ တဦးက ေျပာသည္။

ကားေစ်းက်ဆင္းရျခင္းမွာ ေလလံကားမ်ားႏွင့္ Without(လိုင္စင္မဲ့)ကားမ်ားကို လဲစီးၾကျခင္းကလည္း အေၾကာင္းရင္းတခ်က္ ျဖစ္ေၾကာင္း သူက ဆိုသည္။

အစိုးရႏွင့္ျငိမ္းခ်မ္းေရးယူထားသည့္ တိုးတက္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ ကရင္အမ်ိဳးသား တပ္ဖြဲ႕(DKBA)မွလည္း Without ေမာ္ဒယ္ျမင့္ ကားသစ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ရန္ကုန္အေရာက္ တရားမ၀င္တင္သြင္း လ်က္ရွိၿပီး ထိုကားမ်ားႏွင့္ေလလံပြဲမွ ေလလံေအာင္ နံပါတ္ရျပီး ကား ႏွင့္ လဲစီး၍ သယ္ယူၾကသည္မွာ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ကတည္းကပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊၂၀၀၉ ခုႏွစ္အတြင္း ထိုလုပ္ငန္းမ်ား ပိုမို တြင္ က်ယ္လာျပီး လူအမ်ားစုကလည္း ေလလံပြဲမ်ားကို အသံုးခ်လာၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သူက ေျပာျပသည္။

“အခု လုပ္ေနၾကတာက ကားဘယ္ေလာက္စုတ္စုတ္ ေလလံ၀င္ဆြဲတယ္၊ အဲဒီလိုဆြဲမွ အမည္ေပါက္နဲ႔ နံပါတ္ရမွာေလ၊ ေနာက္ Withoutကားမွာ ေလလံကားက အင္ဂ်င္နံပါတ္တုိ႔ ေဘာ္ဒီနံပါတ္တုိ႔ ရိုက္ျပီး ရံုးမွာ လုိင္စင္လုပ္တာ ေငြ က်ပ္ ၁၀ သိန္း ေပးလိုက္ ရင္ရျပီပဲ”ဟုလည္း သူက ေျပာဆုိသည္။

Without ကားမ်ားကို ေလလံကား အင္ဂ်င္နံပါတ္ေျပာင္းရိုက္ေပးျခင္း၊ ေဘာ္ဒီနံပါတ္ေျပာင္းရိုက္ျခင္းတုိ႔အတြက္ စုစုေပါင္း ကုန္က် စရိတ္မွာ က်ပ္ ၁၂ သိန္းေစ်းရွိေၾကာင္း၊ ေလလံကားအေဟာင္းကိုမူ ဘုရင့္ေနာင္ကားပစၥည္း အေရာင္းဆိုင္မ်ားက ေစ်းျဖတ္ၿပီး ၀ယ္ယူေပးေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ကားေဘာ္ဒီျပဳျပင္ေရး လုပ္ငန္းရွင္ တဦးက ေျပာသည္။

ေလလံပြဲမွ ကားေလလံဆြဲျပီး ကားေဘာ္ဒီႏွင့္နံပါတ္သာ ယူကာ Withoutကားႏွင့္ လဲစီးေနၾကျခင္းမွာ ကားေကာင္းကားသစ္ စီးရသည့္အျပင္ ေစ်းနႈန္းမွာလည္း ပိုျပီးတြက္ေျခကိုက္သည့္အတြက္ ေလလံပြဲမ်ားကို ကား၀ယ္ေရာင္းသမားမ်ားသာမက၊
အျပင္လူ အိမ္စီးကား၀ယ္လိုသူမ်ားကပါ စိတ္၀င္စားလာျပီး ေလလံကားမွ ကုိယ္ၾကိဳက္သည့္ကားကို ေလလံဆြဲကာ လဲစီး ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ကားေလလံသမားမ်ားထံမွ သိရွိရသည္။

“ဗန္ဖင္ေကာက္ Withoutဆိုရင္ အိမ္ေရွ႕အေရာက္ က်ပ္ ၄၅ သိန္းပဲ ရွိတယ္၊အင္ဂ်င္နံပါတ္နဲ႔ ေဘာ္ဒီနံပါတ္ ရိုက္တာက ၁၂ သိန္း၊ လိုင္စင္အတြက္ ၁၀ သိန္းဆိုေတာ့ သိန္း ၆၀ ေက်ာ္ပဲက်တယ္၊ ေလလံဆြဲခဲ့တဲ့ေစ်းပါထည့္ေပါင္းရင္ေတာင္ အျပင္ေစ်းနဲ႔ကြာတယ္၊ အျပင္ေပါက္ေစ်းက က်ပ္ သိန္း ၃၅၀ ရွိတယ္”ဟု ေလလံသမား တဦးက ေျပာသည္။

ဇန္န၀ါရီလ ၂၆ ရက္ေန႔မွ ၂၉ ရက္ေန႔အထိ ေနျပည္ေတာ္တြင္ က်င္းပေနေသာေလလံပြဲတြင္ အျမင့္ကား အမ်ားဆံုးပါ၀င္ျပီး အစီး ၄၀၀ ေက်ာ္ေလလံတင္ေရာင္းခ်ေနသည့္အတြက္ ကားေစ်းမွာလည္း၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလကထက္ ပိုျပီးေစ်းက်သြားေၾကာင္း၊ အေပၚကား၊ ေအာက္ကားေစ်းမ်ားမွာ ယခင္ကထက္ တစီးလွ်င္ က်ပ္ သိန္း ၂၀ မွ သိန္း ၅၀ ၀န္းက်င္အထိ က်ဆင္းသြားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဟံသာ၀တီကားေစ်းကြက္ရွိ လုပ္ငန္းသမားမ်ားက ေျပာဆုိၾကသည္။

ထိုေေလလံပြဲတြင္ မစ္ဆူဘီရီွ၊ ပါဂ်ဲရိုး၊ တုိရိုတာ၊ လန္ခရူဇာ၊ တိုရိုတာဟိုင္းလပ္ဆပ္ဖ္ စသည့္ ၀က္ဂြန္ အမ်ဳိးအစား ကား ၁၅၄ စီး အမ်ားဆံုးပါ၀င္ၿပီး တုိရိုတာ ကိုရိုလာဗင္၊ ကရီနာဗန္ စသည့္ လူသံုးမ်ားသည့္ ကား ၈၅ စီး၊ တုိရိုတာ လိုက္ေအ့စ္ မိုက္ခရိုဘတ္စ္ ၄၈ စီး၊ တိုယိုတာမတ္တူး တုိယုိတာကေရာင္း စသည့္ ဆလြန္းအမ်ဳိးအစား ၆၉ စီး၊ အီစူဇူးဒယ္ဗယ္ ကတ္၊နစ္ဆန္းအိတ္စထာကတ္ စသည့္ ပစ္ကပ္ကား အစီး ၃၀၊ ေဗဂ်င္းဂ်စ္ ၂၁ စီး၊ ကုန္တင္ကား ႏွင့္ တျခားကားအမ်ိဳးစား ၁၅ စီးခန္႔ ပါ၀င္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

“ေလလံပြဲေတြရွိေတာ့ အေရာင္းအ၀ယ္လဲ မရွိသေလာက္ဘဲ၊ ပစ္ကပ္ ပုစဥ္းေခါင္းဆို က်ပ္ သိန္း ၁၀၀ ၀န္းက်င္ေလာက္ပဲရွိေတ့ာ တယ္၊ ဆူဇူကီးဆို သိန္း ၃၂၀၊ ဖင္ေကာက္က ၄၅၀ ေက်ာ္ကေန ၅၀၀ ၀န္းက်င္ေလာက္ပဲရွိေတာ့တယ္၊ ကားကို စီးဖို႔ ၀ယ္တဲ့သူ ေလာက္ပဲ အဆင္ေျပေတာ့တယ္၊ အရင္လို ကစားဖို႔ မစဥ္းစားရဲၾကဘူး၊ ကားဆိုတာ အခု၀ယ္ထားၿပီး ျမတ္ဖုိ႔ ေတာ္ေတာ္နည္း သြားၿပီ”ဟု ကားပြဲစားတဦးက ေျပာသည္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ အစိုးရ ကား ေလလံပြဲမ်ား က်င္းပခ်ိန္မွ စ၍ ကားေစ်းမ်ား တအိအိက်ဆင္းလာခဲ့ၿပီး ျပင္ပမွ ေငြ၀င္ကစားသူမ်ား က လည္း ကားအစား တျခားေသာ အိမ္ျခံေျမ လုပ္ငန္းမ်ားဘက္သို႔ ေျပာင္းကုန္သည့္ အတြက္ အေရာင္းအ၀ယ္ က်ဆင္းခဲ့သည္ မွာ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွ ယေန႔ အထိ ျဖစ္ေၾကာင္း ကား၀ယ္ေရာင္းသမားမ်ားက ေျပာဆိုၾကသည္။

source by : ဧရာဝတီ

0 ေယာက္ရဲ႕ထင္ျမင္ခ်က္: