2/24/2010

ဆိပ္ကမ္းမ်ားလည္း ပုဂၢလိကကို လႊဲမည္

ရန္ပိုင္ | ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ဆိပ္ကမ္းမ်ားႏွင့္ ဆိပ္ကမ္း ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ စစ္အစုိးရက ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအား လုပ္ကုိင္ခြင့္ ျပဳမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ေျပာသည္။


ရန္ကုန္ျမစ္ ကမ္းနားလမ္းေပၚရွိ ျမန္မာ့ ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္႐ုံးကိုေတြ႕ရစဥ္
(ဓာတ္ပုံ - myanmartravelinformation.com)
လက္ရွိ အသုံးျပဳ ေနသည့္ ဆိပ္ကမ္း မ်ားအား လႊဲေျပာင္း ေရာင္းခ်မည့္ အျပင္ အလုံဆိပ္ကမ္းမွ ဗုိလ္တေထာင္ သန္လ်က္စြန္း နယ္ေျမ အတြင္း ဆိပ္ကမ္း အသစ္မ်ားကုိလည္း ထပ္မံ ေဆာက္လုပ္ရန္ ခြင္ျပဳမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေနျပည္ေတာ္ရွိ ပုိ႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီး႒ာနမွ ရုံးအဖြဲ႔မႉး ဦး၀င္းခန္႔က ဧရာ၀တီသုိ႔ ေျပာသည္။

“ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္တုိင္း အဆုိျပဳလုိ႔ ရတယ္၊ ဆိပ္ကမ္း အသစ္ေတြ ေဆာက္ခ်င္ ရင္လည္း ကုိယ္ဘာသာကုိယ္ တုိင္းတာေရး လုပ္ၿပီး ေဆာက္ဖုိ႔ အဆုိျပဳ ႏုိင္တယ္”ဟု ၎က ဆုိသည္။

ရန္ကုန္ျမစ္ တေလွ်ာက္ ဆိပ္ကမ္းမ်ား၌ ဆူးေလ ဆိပ္ကမ္း၊ ဗုိလ္ေအာင္ေက်ာ္ ဆိပ္ကမ္းတုိ႔ တြင္သာ ႏုိင္ငံျခား သေဘၤာႀကီးမ်ား ဆုိက္ကပ္ ႏုိင္ေၾကာင္း၊ ဗုိလ္တေထာင္၊ ပန္းဆုိးတန္း နန္းသီတာ၊ က်န္းမာေရး ဆိပ္ကမ္းမ်ားသည္ ယခုလက္ရွိ အေျခအေန ၌ သေဘာၤႀကီးမ်ား မဆုိက္ကပ္ႏုိင္ေၾကာင္း ဦး၀င္းခန္႔က ရွင္းျပသည္။

ဆိပ္ကမ္း လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ရင္းႏွီး လုပ္ကုိင္ လုိသူမ်ားကုိ အစုိးရက တည္ေဆာက္၊စီမံ၊ လႊဲေျပာင္း ရယူသည့္ (B.O.T)စနစ္ျဖင့္ လုပ္ ကုိင္ခြင့္ျပဳမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံသည့္ ေငြပမာဏအေပၚတြင္ မူတည္၍ လုပ္ကုိင္ ရမည့္ အခ်ိန္ကာလကုိ သတ္မွတ္ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ယခင္ကလည္း စစ္အစုိးရႏွင့္ နီးစပ္သည့္ ေလာ္စစ္ဟန္၏သား ဦးထြန္းျမင့္ႏုိင္ ေခၚ စတီဗင္ေလာ၏ ေအးရွားေ၀ါ ကုမၸဏီႏွင့္ ျမန္မာ အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ သီလ၀ါဆိပ္ကမ္း(MITT) ကုမၸဏီတုိ႔ကို အလုံဆိပ္ကမ္းႏွင့္ သီလ၀ါ ဆိပ္ကမ္း တုိ႔အားB.O.Tစနစ္ျဖင့္ လုပ္ပုိင္ ခြင့္ ေပးထားၿပီးျဖစ္သည္။

အဆုိပါ စီမံကိန္း အရ ဆိပ္ကမ္း တေလွ်ာက္ ပုိ႔ကုန္သြင္းကုန္မ်ား စီးဆင္းမႈ လြယ္ကူေစရန္ သယ္ယူ ပုိ႔ေဆာင္ေရးလမ္း တုိးခ်ဲ႕ရန္ မၾကာေသးမီက ကမ္းနားလမ္း တေလွ်ာက္တြင္ ေျမတုိင္းထြာမႈမ်ားကုိ ျပဳလုပ္ ခဲ့ေၾကာင္း ဦး၀င္းခန္႔ ကဆုိသည္။

ဆိပ္ကမ္းဖြံ႔ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္း အတြက္ သယ္ယူ ပုိ႔ေဆာင္ေရး လမ္းတုိးခ်ဲ႕ရာတြင္ သံလွ်က္စြန္းရွိ ၀န္ထမ္း အိမ္ရာမ်ား၊ ကုန္စည္သုိ ေလွာင္ရုံမ်ား၊ ကီလီေမာ္တင္ရွိ ဥကၠံ၊ တုိက္ႀကီး၊ သုံးဆယ္သုိ႔သြားသည့္ ကားရပ္နားရာ စခန္း၀န္း၊ သီရိမဂၤလာေစ်း၊ ဗဟုိစံျပ ငါး ေစ်းတုိ႔ကုိ ဖ်က္သိမ္းမည္ဟု သိရွိေၾကာင္း ရန္ကုန္အေျခစုိက္ စာနယ္ဇင္းသမား တဦးကေျပာသည္။

“ပထမေျမတုိင္း အဖြဲ႕ေတြ တုိင္းေတာ့ လူေတြလည္း ရုတ္ရုတ္သဲသဲေပါ့၊ အခုေတာ့ ကမ္းနားဘက္ကုိ မ်က္ႏွာမူထားတဲ့ အိမ္ေတြ မပါဘူးလုိ႔ေျပာတယ္”ဟု ၎ကဆုိသည္။

ေအးရွားေ၀ါ ဆိပ္ကမ္း အေဆာက္အဦးမ်ား၊ ျမန္မာ့ စက္မႈဆိပ္ကမ္း အေဆာက္အဦ မ်ားသာ က်န္ရွိ ေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အဆုိပါ စာနယ္ဇင္းသမားက ဆုိသည္။

ကမ္းနားလမ္းတြင္ ေရွးေခတ္ ကုိလိုနီ လက္ထက္တြင္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ စာတုိက္ႀကီး၊ ေလယာဥ္ရုံး၊ ၿဗိတိသွ် သံရုံး၊ အေကာက္ခြန္ရုံး၊ ဆိပ္ကမ္းအာဏာပုိင္ရုံး၊ စထရင္းဟုိတယ္ အပါအ၀င္ ေျခာက္ထပ္ႀကီးရုံးတုိ႔ ရွိသည္။

ထုိ႔အျပင္ ရန္ကုန္ျမစ္၏ မုတၱမ ပင္လယ္ေကြ႔ အျပင္စည္းခုံ ေရလမ္းေၾကာင္းႏွင့္ အတြင္းစည္းခုံ ေရလမ္းေၾကာင္း တုိ႔တြင္ ေသာင္တူး ျခင္း၊ ေရေၾကာင္းထိန္းသိမ္းျခင္း၊ ရန္ကုန္ျမစ္အတြင္း ၀င္ထြက္ သြားလာေနသည့္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ သေဘာၤမ်ားအား ျမစ္ေၾကာင္း ထိန္းသိမ္းခ အခြန္ ေကာက္ခံျခင္ းမ်ားကုိလည္း ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းရွင္မ်ားသုိ႔ ကန္ထရုိက္စနစ္ျဖင့္ လႊဲေျပာင္းေပးမည္ဟု ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီး ဌာနက ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္းသို႔ အလ်ား ၁၆၇ မီတာ၊ ေရစူး ၉ မီတာ ကုန္တန္ခ်ိန္ ၁၅၀၀၀ တင္ေဆာင္ေသာ သေဘၤာမ်ား ၀င္ထြက္ႏိုင္ၿပီး သီလ၀ါ ဆိပ္္ကမ္းသို႔ ေရယာဥ္အလ်ားမီတာ ၂၀၀၊ ေရစူး ၉ မီတာႏွင့္ ကုန္တန္ခ်ိန္ ၂၀၀၀၀ ရွိေသာ သေဘၤာမ်ား ၀င္ထြက္ႏိုင္ ေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာ့ ၾကယ္ငါးပြင့္ သေဘၤာလုိင္း ကုိလည္း စစ္အစုိးရက ျမန္မာ့ စီးပြားေရး ဦးပုိင္ လီမိတက္သုိ႔ မၾကာမီ လႊဲေျပာင္းေပးရန္ စီစဥ္ေန သည္ဟု ရုိက္တာ သတင္းတြင္ ယေန႔ ေဖာ္ျပထားသည္။

စစ္အစုိးရက ေရြးေကာက္ပြဲ မတုိင္မီ ႏုိင္ငံပုိင္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားကုိ ပုဂၢလိကပုိင ္ျပဳလုပ္ေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အစုိးရအေနျဖင့္ ပုဂၢလိက စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကုိ လုပ္ကုိင္ခြင့္မ်ား ေပးအပ္ေနသည္မွာ ေကာင္းမြန္ေသာ္လည္း တုိင္းျပည္စီးပြားေရး ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈမ်ား ရွိရန္ ပုိမုိလုိအပ္ေၾကာင္း ျပည္တြင္းအေျခစုိက္ စီးပြားေရးပညာရွင္တဦးကသုံးသပ္သည္။

ယခု ႏွစ္ဆန္းပုိင္းမ ွစ၍ စက္သုံးဆီ ျဖန္႔ျဖဴးမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ တႏုိင္ငံလုံးရွိ စက္သုံးဆီ အေရာင္းဆိုင္ ၂၄၆ဆုိင္၊ ႏုိင္ငံပုိင္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေပါင္း ၁၁၀ ၊ ေရအား လွ်ပ္စစ္ ထုတ္လုပ္ေရး စီမံကိန္းမ်ား၊ သတၱဳ တူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ပုဂၢလိကသုိ႔ ေရာင္းခ်ခဲ့သည္။

source by : ဧရာဝတီ

0 ေယာက္ရဲ႕ထင္ျမင္ခ်က္: