ယာဥ္အပိုပစၥည္း အခြန္ စည္းၾကပ္ရာတြင္ ျပင္ပ ေဒၚလာ ေပါက္ေစ်းသတ္မွတ္
ခိုင္လင္း | ျပည္ပမွ တင္သြင္း ေနရသည့္ ယာဥ္အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ စက္ယႏၲရား မ်ား၏ အပို ပစၥည္းမ်ားအား အခြန္ စည္းၾကပ္ရာတြင္ ယခင္ တေဒၚလာ က်ပ္ (၄၅ဝ) အစား ယမန္ေန႔ကစ၍ ျပင္ပ ေပါက္ေစ်း အတိုင္း ေျပာင္းလဲ သတ္မွတ္ လိုက္သည္။
ကုန္သြယ္ လုပ္ငန္းခြန္၊ အျမတ္ခြန္ႏွင့္ အေကာက္ခြန္ ဟုဆိုကာ ပစၥည္းအမ်ဳိးအစားေပၚမူတည္၍ ေဒၚလာေငြျဖင့္ အခြန္စည္းၾကပ္ၿပီး တေဒၚလာ (၄၅ဝ) က်ပ္ႏႈန္း သတ္မွတ္ကာ က်ပ္ေငြျဖင့္ အခြန္ေပးေဆာင္ေနခဲ့ရာမွ လက္ရိွ ျပင္ပေပါက္ေစ်းအတိုင္း ေပးေဆာင္ရန္ သတ္မွတ္လိုက္သည္ဟု သြင္းကုန္လုပ္ငန္းရွင္တဦးက ေျပာသည္။
၎က “ဇိမ္ခံကား၊ လိုက္ထရပ္ကား၊ ကုန္တင္ကား၊ ေျမထိုးစက္ အားလံုးေပါ့၊ ယာဥ္အားလံုးရဲ႕ အပိုပစၥည္းေတြကို ျပင္ပ ေပါက္ေစ်း အတိုင္း သတ္မွတ္ လိုက္တာ။ ကားဘက္ထရီတို႔၊ တာယာတို႔၊ မီးသီးတို႔၊ မွန္တို႔ အပို ပစၥည္းေတြ အားလံုး ျပင္ပ ေပါက္ေစ်း အတိုင္း အခြန္ေဆာင္ ရမယ္။ မေန႔က ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္း ကေန စသတ္မွတ္လိုက္တယ္” ဟု ေျပာသည္။
ကုန္သြယ္ လုပ္ငန္းခြန္၊ အျမတ္ခြန္ႏွင့္ အေကာက္ခြန္ ဟုဆိုကာ ပစၥည္းအမ်ဳိးအစားေပၚမူတည္၍ ေဒၚလာေငြျဖင့္ အခြန္စည္းၾကပ္ၿပီး တေဒၚလာ (၄၅ဝ) က်ပ္ႏႈန္း သတ္မွတ္ကာ က်ပ္ေငြျဖင့္ အခြန္ေပးေဆာင္ေနခဲ့ရာမွ လက္ရိွ ျပင္ပေပါက္ေစ်းအတိုင္း ေပးေဆာင္ရန္ သတ္မွတ္လိုက္သည္ဟု သြင္းကုန္လုပ္ငန္းရွင္တဦးက ေျပာသည္။
၎က “ဇိမ္ခံကား၊ လိုက္ထရပ္ကား၊ ကုန္တင္ကား၊ ေျမထိုးစက္ အားလံုးေပါ့၊ ယာဥ္အားလံုးရဲ႕ အပိုပစၥည္းေတြကို ျပင္ပ ေပါက္ေစ်း အတိုင္း သတ္မွတ္ လိုက္တာ။ ကားဘက္ထရီတို႔၊ တာယာတို႔၊ မီးသီးတို႔၊ မွန္တို႔ အပို ပစၥည္းေတြ အားလံုး ျပင္ပ ေပါက္ေစ်း အတိုင္း အခြန္ေဆာင္ ရမယ္။ မေန႔က ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္း ကေန စသတ္မွတ္လိုက္တယ္” ဟု ေျပာသည္။
ယခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ (၁) ရက္ေန႔မွစ၍ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား တင္သြင္း ခြင့္ကို ပို႔ကုန္မွ ရရိွေငြ (Earning) ရိွသည့္ ပုဂၢလိကသို႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ခ်ေပးခဲ့ၿပီး အခြန္ စည္းၾကပ္ရာ၌ က်ပ္ (၄၅ဝ) အစား ျပင္ပေပါက္ေစ်းျဖင့္ အခြန္ေဆာင္ ၾကရာမွ ယခုကဲ့သို႔ ယာဥ္အပို ပစၥည္းမ်ားကိုလည္း အလားတူ ေျပာင္းလဲ သတ္မွတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု အဆိုပါ သြင္းကုန္လုပ္ငန္းရွင္က ေျပာသည္။
၎က “ႏွစ္စကေတာ့ ယာဥ္သီးသန္႔ပဲ ျပင္ပေပါက္္ေစ်းနဲ႔ ေပးေဆာင္ရတယ္။ အခုက အပိုပစၥည္းေတြကို အရင္က (၄၅ဝ)၊ အခုက (၁,ဝဝဝ) ေက်ာ္ဆိုေတာ့ (၁) ဆေက်ာ္ အခြန္တက္လာတာေပါ့။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အခြန္ ရာခိုင္ႏႈန္းေတြက မေျပာင္းဘူး။ အရင္အတိုင္းပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေဒၚလာတန္ဖိုးကို ေစ်းျမင့္လိုက္တာဆိုေတာ့ အခြန္တိုးေကာက္သလိုျဖစ္ေနတာ” ဟု ေျပာသည္။
နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး (နကသ) မွတဆင့္ သြင္းကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္သြင္းရာတြင္လည္း ေနျပည္ေတာ္ရိွ နကသ႐ံုးခ်ဳပ္က သတ္မွတ္ ထားသည့္ ယခင္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ားကို မၾကာေသးမီက တိုးျမႇင့္ သတ္မွတ္ လိုက္သည္ဟု တ႐ုတ္-ျမန္မာ နယ္စပ္ရိွ ကုန္သည္ တဦးက ေျပာသည္။
၎က “ကုန္ပစၥည္း တန္ဖိုးေတြကို ေစ်းျမႇင့္ လိုက္တာ။ လိုင္စင္ ေလွ်ာက္တဲ့ခါ ကိုယ္သြင္းလာမယ့္ ပစၥည္းရဲ႕ တန္ဖိုးကို ေနျပည္ေတာ္က သတ္မွတ္ထားတယ္။ အဲဒီေစ်းႏႈန္းအခ်က္အလက္ေတြကို Data Base လို႔ ေခၚတယ္။ အဲဒီထဲမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ သြင္းကုန္ပစၥည္းေတြ အားလံုးကို ေစ်းျမႇင့္လိုက္တာ။ သေဘာက ပစၥည္းတခု ေဒၚလာ (၇ဝ) တန္တယ္ဆိုၿပီး သတ္မွတ္ထားတယ္၊ အဲဒါကို (၇၅) ေဒၚလာဆိုၿပီး သတ္မွတ္လိုက္တာ။ တဖက္ႏိုင္ငံထဲမွာ ေစ်းတက္လို႔ လိုက္တက္တာ မဟုတ္ဘူး။ ေနျပည္ေတာ္က ေနရင္းထိုင္ရင္း လိုက္တက္ေနတာ။ ကုန္သည္က ပိုအခြန္ေဆာင္ ရတာေပါ့ဗ်ာ” ဟု ေျပာသည္။
source by : ေခတ္ၿပိဳင္
၎က “ႏွစ္စကေတာ့ ယာဥ္သီးသန္႔ပဲ ျပင္ပေပါက္္ေစ်းနဲ႔ ေပးေဆာင္ရတယ္။ အခုက အပိုပစၥည္းေတြကို အရင္က (၄၅ဝ)၊ အခုက (၁,ဝဝဝ) ေက်ာ္ဆိုေတာ့ (၁) ဆေက်ာ္ အခြန္တက္လာတာေပါ့။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အခြန္ ရာခိုင္ႏႈန္းေတြက မေျပာင္းဘူး။ အရင္အတိုင္းပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေဒၚလာတန္ဖိုးကို ေစ်းျမင့္လိုက္တာဆိုေတာ့ အခြန္တိုးေကာက္သလိုျဖစ္ေနတာ” ဟု ေျပာသည္။
နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး (နကသ) မွတဆင့္ သြင္းကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္သြင္းရာတြင္လည္း ေနျပည္ေတာ္ရိွ နကသ႐ံုးခ်ဳပ္က သတ္မွတ္ ထားသည့္ ယခင္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ားကို မၾကာေသးမီက တိုးျမႇင့္ သတ္မွတ္ လိုက္သည္ဟု တ႐ုတ္-ျမန္မာ နယ္စပ္ရိွ ကုန္သည္ တဦးက ေျပာသည္။
၎က “ကုန္ပစၥည္း တန္ဖိုးေတြကို ေစ်းျမႇင့္ လိုက္တာ။ လိုင္စင္ ေလွ်ာက္တဲ့ခါ ကိုယ္သြင္းလာမယ့္ ပစၥည္းရဲ႕ တန္ဖိုးကို ေနျပည္ေတာ္က သတ္မွတ္ထားတယ္။ အဲဒီေစ်းႏႈန္းအခ်က္အလက္ေတြကို Data Base လို႔ ေခၚတယ္။ အဲဒီထဲမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ သြင္းကုန္ပစၥည္းေတြ အားလံုးကို ေစ်းျမႇင့္လိုက္တာ။ သေဘာက ပစၥည္းတခု ေဒၚလာ (၇ဝ) တန္တယ္ဆိုၿပီး သတ္မွတ္ထားတယ္၊ အဲဒါကို (၇၅) ေဒၚလာဆိုၿပီး သတ္မွတ္လိုက္တာ။ တဖက္ႏိုင္ငံထဲမွာ ေစ်းတက္လို႔ လိုက္တက္တာ မဟုတ္ဘူး။ ေနျပည္ေတာ္က ေနရင္းထိုင္ရင္း လိုက္တက္ေနတာ။ ကုန္သည္က ပိုအခြန္ေဆာင္ ရတာေပါ့ဗ်ာ” ဟု ေျပာသည္။
source by : ေခတ္ၿပိဳင္
0 ေယာက္ရဲ႕ထင္ျမင္ခ်က္:
Post a Comment